Segons les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya de les comarques gironines, l'estat precari de l'N-II ha "causat" la mort de més de 65 persones en els últims quatre anys i ha estat el motiu d'un gran nombre d'accidents. El portaveu de les JERC a les comarques gironines, Pau Presas, ha denunciat la inversió que des de l'estat espanyol i el Govern realitzen en estructures privades en mans de concessionàries d'autopistes. Unes inversions que, segons les JERC, van en detriment de les vies públiques catalanes. "Volem denunciar la incompetència del govern de CiU i del Ministeri de Foment a l'hora de licitar i executar les obres de desdoblament de l'N-II", ha detallat Presas.
El portaveu ha explicat que la població de les comarques gironines "s'ha de plantar" davant la "dictadura de La Caixa i Abertis". Segons Presas, "tothom sap que existeixen convenis públics i pressions de les concessionàries de les autopistes i el Govern per demorar el desdoblament de l'N-II i així recaptar més amb els peatges".
Amb la campanya que ha engegat aquest dissabte, les JERC demanen l'inici de les obres de desdoblament de l'N-II. La federació, que compta amb el suport d'ERC, ha reivindicat que mentre no comencin les obres de desdoblamen, l'autopista AP-7 sigui totalment gratuïta des de La Roca del Vallès fins a la Jonquera. "No existeix una altre alternativa ràpida que no suposi jugar-se la vida", ha comentat Presas. Al mateix temps, les JERC reivindiquen la recessió dels contractes de concessió fets a Abertis i altres empreses concessionàries i han demanat que passin a ser gestionats per la Generalitat de Catalunya si la inversió de la infraestructura no ha estat amortitzada.
Tant JERC com ERC han fet una crida a totes les entitats gironines i partits polítics per donar suport a la campanya informativa i reivindicativa del territori. A més, han demanat que se sumin a la manifestació del 16 de juny per reclamar les inversions que "necessita" la demarcació de Girona.
D'altra banda, la diputada d'ERC Teresa Jordà ha insistit que el govern de Mariano Rajoy està "menyspreant a Catalunya i, sobretot, a les comarques gironines". Segons Jordà, els pressupostos de l'estat espanyol pel 2012 demostren la diferència "abismal" que existeix entre les comunitats autònomes. "L'Estat només ha destinat 268 MEUR a Girona i gairebé la totalitat d'ells estan destinats al tren d'alta velocitat", ha explicat Jordà. Segons el partit republicà, el govern espanyol no ha dirigit ni un cèntim pel tren convencional. "La demarcació de Girona tenia i té un dèficit d'infraestructures important", ha ressaltat la diputada.
El portaveu ha explicat que la població de les comarques gironines "s'ha de plantar" davant la "dictadura de La Caixa i Abertis". Segons Presas, "tothom sap que existeixen convenis públics i pressions de les concessionàries de les autopistes i el Govern per demorar el desdoblament de l'N-II i així recaptar més amb els peatges".
Amb la campanya que ha engegat aquest dissabte, les JERC demanen l'inici de les obres de desdoblament de l'N-II. La federació, que compta amb el suport d'ERC, ha reivindicat que mentre no comencin les obres de desdoblamen, l'autopista AP-7 sigui totalment gratuïta des de La Roca del Vallès fins a la Jonquera. "No existeix una altre alternativa ràpida que no suposi jugar-se la vida", ha comentat Presas. Al mateix temps, les JERC reivindiquen la recessió dels contractes de concessió fets a Abertis i altres empreses concessionàries i han demanat que passin a ser gestionats per la Generalitat de Catalunya si la inversió de la infraestructura no ha estat amortitzada.
Tant JERC com ERC han fet una crida a totes les entitats gironines i partits polítics per donar suport a la campanya informativa i reivindicativa del territori. A més, han demanat que se sumin a la manifestació del 16 de juny per reclamar les inversions que "necessita" la demarcació de Girona.
D'altra banda, la diputada d'ERC Teresa Jordà ha insistit que el govern de Mariano Rajoy està "menyspreant a Catalunya i, sobretot, a les comarques gironines". Segons Jordà, els pressupostos de l'estat espanyol pel 2012 demostren la diferència "abismal" que existeix entre les comunitats autònomes. "L'Estat només ha destinat 268 MEUR a Girona i gairebé la totalitat d'ells estan destinats al tren d'alta velocitat", ha explicat Jordà. Segons el partit republicà, el govern espanyol no ha dirigit ni un cèntim pel tren convencional. "La demarcació de Girona tenia i té un dèficit d'infraestructures important", ha ressaltat la diputada.