El Govern estudiarà les oportunitats de negoci de l'estació de Portbou

La Generalitat vol justificar amb un estudi previ la necessitat de l'estesa del tercer rail i treure el màxim rendiment de la infraestructura

La Generalitat té clar que a banda de tenir la infraestructura, que en aquest cas és l'estesa del tercer rail, també s'ha de poder comptar amb la part logística i empresarial. Segons Font, "cal que vinguin empreses que hi vegin una oportunitat de negoci per moure mercaderies, si no, no ens en sortirem".

El punt de partida, segons ha explicat durant una visita amb el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, i representants locals, és una estació de tren amb unes "oportunitats immenses" ja que té l'espai suficient per un ampli ventall de possibilitats, i ha recordat que les mercaderies no nomes generen negoci com a punts de recepció, sinó que també hi ha altres aspectes com ara el muntatge o l'emmagatzematge. És per això que ara cal "identificar els nínxols de negoci possibles en aquest espai" i si cal, invertir més en les infraestructures que facin falta per convertir-lo en un centre logístic.

Amb el mateix calendari fixat

El Govern ja va anunciar fa uns mesos que l'estesa del tercer rail fins a Portbou continua essent una obra prioritària que cal que l'Estat tiri endavant, tot i que la inversió no està prevista en el corredor mediterrani. Segons Font, el Govern manté el calendari fixat fins ara, que preveu el pas de transport de mercaderies per ample europeu per aquest punt abans del 2015.

En el context actual, cal "justificar el desenvolupament de noves infraestructures en base al negoci i a les oportunitats que han de generar llocs de treball" i això vol dir que primer cal tenir els números. En aquest sentit, ha explicat que cal fer una "feina conjunta" amb l'Ajuntament -en l'elaboració de l'estudi, que pagarà íntegrament el Govern- però després "ens haurà d'ajudar Adif, Renfe i altres operadors de mercaderies".