Lloret de Mar habilita un servei de sol·licituds sense certificat digital per a ciutadans estrangers

La mesura serà provisional mentre les oficines presencials estan tancades

L'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) ha habilitat un servei de sol·licituds i gestions administratives sense necessitat de tenir un certificat digital.
Aquesta mesura s'ha pres després que es trobessin amb diversos casos en què els ciutadans estrangers no poguessin utilitzar la seu electrònica perquè no tenen el NIF que demana obligatòriament l'aplicació de l'IDCAT per obtenir el certificat digital. De tota manera, els ciutadans si que hauran d'adjuntar el seu document d'identitat de forma obligatòria. La mesura serà provisional mentre no es troni a obrir l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC).
 
L'emergència sanitària provocada per la covid-19 va obligar a tancar les dependències municipals de l'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva). Malgrat tot, els treballadors segueixen actius a partir del teletreball i els ciutadans poden seguir fent gestions municipals a través de la seu electrònica.

Tot i així, els ciutadans estrangers no poden utilitzar aquest servei perquè no tenen el NIF que obligatòriament els demana l'aplicació mòbil IDCAT, que emet el certificat digital necessari per utilitzar la seu electrònica. Això ha fet que el consistori opti per obrir un servei de sol·licituds sense necessitat de tenir aquest certificat.

El regidor de Recursos Humans, Xavier Flores, ha detallat que es tracta d'una mesura per "donar resposta a la necessitat de presentar instàncies i sol·licituds de caràcter urgent i imprescindible". De tota manera, els ciutadans que utilitzin aquest servei sí que hauran d'adjuntar el seu document d'identitat de forma obligatòria.