ERC vol que els Pressupostos Generals destinin 143 milions més a les comarques gironines

Volen que la meitat de l'aportació que sol·liciten sigui per al desdoblament de l'N-II

ERC denuncia que els imports per als "grans dèficits" en infraestructures queden minimitzats en els 18 MEUR que es consignen per al desdoblament de la N-II, "totalment insuficients per complir un mínim compromís ètic" amb la demarcació, segons Jordà. La resta d'inversió és d'1,8 MEUR en edificis i 448.000 euros per la regeneració del litoral.

Per aquest motiu ERC considera que es deu tractar d'"una broma" quan "algú del PP diu que s'han posat una altra vegada les comarques gironines sobre l'agenda de prioritats" del govern estatal, tal com va afirmar la diputada popular Concepció Veray.

Jordà ha afegit que no val utilitzar l'argument que el PP "complirà allò que ha pressupostat", primer, pels "incompliments que ells mateixos van demostrar quan havien governat" i segon, perquè "no complir amb la mínima inversió que han planificat seria vergonyós".

ERC considera que en l'actual situació de crisi econòmica, qualsevol govern "sensat" hauria de "procurar" pel "correcte" finançament de les infraestructures en zones productives que puguin permetre continuar amb la seva productivitat.

Les esmenes d'ERC

El grup parlamentari d'ERC ha presentat una bateria d'esmenes per un valor de 143 MEUR, un import que consideren que "s'ajusta perfectament a les disponibilitats econòmiques de l'Estat en aquests moments difícils".

La principal esmena vol incloure una partida de 66 MEUR per fer possible l'acabament de les obres de desdoblament de l'N-II en el seu tram entre Sils i Caldes de Malavella. També demanen una partida de 30 MEUR per al pla de rescat del sector surer gironí, un dels segments productius i econòmics que consideren "importants" per a la demarcació.

En carreteres ERC demana la incorporació a l'exercici 2012 de les diferents anualitats de la despesa plurianual programada, per tal que tota aquesta inversió endarrerida s'executi "sense més demora". Això afecta la carretera N-152 de Ribes de Freser (Ripollès) a la Molina (Cerdanya), per als trams de desdoblament de l'A-2 al nord de Girona i per al tram que s'ha de desdoblar de Tordera (Maresme) fins a Maçanet de la Selva.

Per al ferrocarril convencional, reclamem 8,5 MEUR per la millora d'estacions, freqüències de trens i l'estudi per al desdoblament de la línia Vic-Ripoll.

La resta d'esmenes es diversifica en aportacions de menys import econòmic per transferir a ajuntaments per actuacions de dinamització local i de rehabilitació del patrimoni històric.

D'altra banda, una esmena destacada és que la demana a l'Estat que compleixi els compromisos de finançament de la Llei de dependència (650 MEUR per tot Catalunya), "vital i necessària per mantenir la qualitat de vida de moltes famílies i garantir la continuïtat d'una de les fites aconseguides en el benestar social" al país.