El confinament no redueix la xifra de morts a les carreteres gironines aquest trimestre

S'ha registrat el mateix nombre de víctimes que el primer trimestre de l'any passat

Des de l’1 de gener fins al 31 de març d’enguany, sis persones han mort a les carreteres gironines. Aquestes dades són exactament les mateixes que es van registrar en el primer trimestre del 2019, amb la diferència que aleshores no es va confinar la població durant tres setmanes per la crisi del coronavirus. Pel que fa a la província de Barcelona només s'ha reduït en una persona, passant de deu a nou víctimes mortals.

En el comput global de Catalunya 26 persones han mort en 21 accidents mortals. Això suposa un descens d’un 29,7% en el nombre de víctimes mortals respecte el mateix període de l’any passat, en el qual van perdre la vida 37 persones. Pel que fa a la xifra d’accidents mortals, hi ha hagut una reducció del 41,7% en comparativa amb el 2019.

Respecte el 2010, any de referència per al compliment dels objectius europeus, les víctimes mortals per accidents de trànsit registrades entre gener i març han baixat un 49%.

Durant els tres primers mesos del 2020, si analitzem les morts per tipus de dia de la setmana, observem que el 69% han estat en cap de setmana o festiu (18 de les 26 víctimes mortals) i d’aquestes, 9 es van produir en dissabte. La concentració d’accidents mortals en cap de setmana o festiu és una tendència que es manté des de l’any passat.

Pel que fa als col·lectius vulnerables, durant aquest primer trimestre de l’any han mort tres motoristes, un ciclista i dos vianants. Quant a l’edat de les víctimes mortals, la franja d’edat que ha sumat més morts a la carretera és la de 45 a 54 anys, amb 9 víctimes.

Convé destacar que aquest mes de març, i com a conseqüència del confinament decretat per frenar la propagació del coronavirus, hi ha hagut cinc víctimes mortals a la xarxa viària catalana, quan durant el març de l’any passat n’hi va haver 19. De fet, les restriccions de circulació des del passat 14 de març han fet reduir la mobilitat un 75% a l’àrea metropolitana de Barcelona.