Comença l'asfaltatge de l'ampliació de l'AP-7 entre Fornells de la Selva i la Jonquera

Els treballs, que costen 10 MEUR, s'enllestiran per Sant Joan

Les obres d'ampliació de l'autopista AP-7 en calçada -tret d'algun punt concret- s'enllestiran aquest estiu. Si es manté el calendari, la concessionària Acesa preveu finalitzar per Sant Joan l'asfaltatge de la capa de rodament entre Fornells de la Selva i la Jonquera. Aquests treballs s'havien endarrerit per les investigacions en les adjudicacions fraudulentes d'obra pública, que afectaven diverses empreses de la demarcació.

Acesa, però, va adjudicar les obres a principis de mes i ara, un cop acabada la Setmana Santa, els operaris ja han començat l'asfaltatge. L'asfaltatge de la capa de rodament té un cost de 10 MEUR. Els treballs s'han dividit en tres trams: des de Fornells fins a Girona, de Girona a Figueres i de Figueres a la Jonquera.

Per col·locar la capa de rodament la concessionària no tallarà el trànsit a cap punt de l'autopista. Això sí, als indrets on els operaris estiguin treballant, es reduiran els carrils i també es limitarà la velocitat dels vehicles.

La intenció és anar posant en servei l'ampliació de manera progressiva, i sempre tenint en compte els enllaços existents a l'AP-7. Així, per exemple, des de Girona nord i en direcció a l'Alt Empordà, els nous carrils no entraran en servei fins que no s'arribi a l'enllaç de l'Escala.

Un cop s'enllesteixi l'obra, doncs, l'autopista AP-7 passarà a tenir tres carrils (quatre, en el cas de la circumval·lació de Girona) de nord a sud de la demarcació.

Els tres nous enllaços, pendents

Quedaran pendents aleshores els nous enllaços de Fornells de la Selva, Sant Gregori i Vilademuls. De tots tres, el de Vilademuls és el que està més endarrerit i, de fet, l'obra encara no s'ha adjudicat. A Fornells i a Sant Gregori, però, les màquines ja treballen des de fa dies sobre terreny i la intenció d'Acesa és acabar les obres entre finals d'aquest any (en el cas de Sant Gregori) i principis del 2013 (en el cas de Fornells).

Entre les característiques de l'enllaç de Sant Gregori hi ha el fet que aquells vehicles que circulin en direcció sud per l'AP-7 i vulguin sortir de l'autopista, no creuaran la via per damunt sinó per sota. Això obliga, doncs, a construir un fals túnel a l'AP-7 -amb calaixos- i fa que, en aquest punt, les restriccions a la calçada s'hagin d'allargar.

En total, les obres d'ampliació de l'autopista AP-7 a les comarques gironines tenen un cost de 350 MEUR.