Els supermercats restringeixen les vendes per Internet arran de l'alta demanda

Mercadona només serveix a Barcelona i Bon Preu suspèn temporalment el servei

Les cadenes de supermercats han restringit aquests dies la venda per Internet coincidint amb l'emergència sanitària del coronavirus i l'alt nombre de comandes rebudes a través d'aquest canal.

Una de les principals cadenes distribuïdores, Mercadona, ha restringit molt l'entrega a domicili de les compres fetes per Internet després d'omplir tots els trams horaris i limitar aquest servei a més d'una cinquantena de codis postals de Barcelona i poblacions properes a la Zona Franca, on la companyia té el magatzem des d'on distribueix exclusivament les compres en línia.

Normalment, la cadena utilitza dues vies per servir els aliments als clients que compren a través de la xarxa. Per una banda, aquest magatzem que va posar en marxa el passat 11 de juny a la Zona Franca, com el que té a València des del 2018, i que nodreix exclusivament algunes zones de Barcelona i el seu àmbit metropolità i que és el que es manté. Per l'altra, en la resta de territoris, els aliments surten de supermercats més pròxims i és la via que per ara ha quedat aturada perquè amb nova situació creada per la crisi del coronavirus no es podia donar un bon servei al client, segons han explicat a l'ACN fonts de la cadena.

D'altra banda, després de les imatges en què es van poder veure aglomeracions als supermercats, hores abans de l'entrada en vigor del decret d'alarma, Mercadona va posar en marxa l'etiqueta #Aixònohadeparar per reconèixer la tasca del sector primari i dels altres que continuen treballant i garantir que "l'economia segueix", malgrat tot, acompanyada d'un vídeo on hi apareixen alguns dels proveïdors de la cadena.

Bon Preu suspèn les vendes en línia temporalment

Bon Preu de moment ha suspès les vendes al seu canal 'on line' per donar servei a les comandes realitzades anteriorment, segons mostra una missatge a la seva pàgina. Fonts de l'empresa valoren aquesta crisi com una oportunitat perquè més clients han descobert la compra mitjançant aquest canal i fins que no s'ha suspès l'augment ha estat "espectacular". La companyia eludeix, però, concretar en quin percentatge ho ha fet per polítiques d'empresa. Quant els productes que demanda el client per Internet, destaquen els productes secs, d'higiene i de neteja.

Els encarregats d'entregar les compres de Bon Preu adopten les mesures de salut i seguretat, que s'actualitzen a diari, segons l'empresa. A diferència de Mercadona, en aquests moments Bon Preu centra les entregues al Vallès Oriental, Occidental, Osona i al Gironès.

Caprabo triga entre 3 i 6 dies a entregar la compra

Pel que fa Caprabo, fonts de la cadena admeten que coincidint amb la nova situació, l'increment de les vendes en línia "és molt important" i s'han reforçat els torns per donar resposta a totes les demandes. A més, ara les comandes es preparen des dels supermercats per donar suport al canal online, com s'havia fet anteriorment abans de l'entrada en funcionament d'una plataforma que prepara aquest tipus de servei.

Fonts de la cadena han detallat que els terminis d'entrega oscil·len entre els 3 i 6 dies, depenent la zona de repartiment. Caprabo també presta especial atenció aquests dies al col·lectius més vulnerables com la gent més gran. "Intentem donar resposta a les necessitats dels clients", comenten.

Per últim, Condis informa a través de la seva pàgina web que ja ha reobert des d'aquest dilluns el seu servei en línia, tot i que no accepta noves altres perquè prioritza donar als clients ja registrats i als col·lectius de risc i ciutadans d'edat avançada. La cadena va tancar l'opció de fer comades per la web dimarts passat després d'haver omplert els torns de tota la setmana. Tot i així, avisa que ara tot i la reactivació del servei les franges d'entrega es poden omplir ràpidament ja que el límit de les comandes és menor.

Durant aquesta crisi, Condis va veure com fa dues setmanes les compres per Internet es van gairebé doblar i la setmana passada es van incrementar en un 50% ja que es va prioritzar l'atenció a les botigues físiques.