Ceres Roura proposa il·luminar els espais més emblemàtics del món amb espelmes

L'empresa ha ideat un concurs dirigit sobretot a professionals de l'art, el disseny i la fotografia

El període de presentació de candidatures acaba el 15 de maig. Els cinc participants seleccionats tindran temps d'executar la seva idea fins al dia 1 de novembre, data en què es farà públic el veredicte del guanyador. L'empresa donarà les espelmes als participants per a posar en pràctica la idea proposada.

Amb el lema 'Crea el teu moment Roura', Ceres Roura ha obert una segona modalitat de participació dirigida la població en general, que té com a objectiu conèixer els gustos i tendències en els hàbits de consum. El participant podrà enviar una imatge d'un espai especial, com podria ser un jardí, una terrassa o un racó acollidor de la casa decorat amb espelmes. Aquesta imatge es publicarà a la pàgina Facebook de l'empresa, i entre totes les presentades, la més votada serà la que s'emportarà el premi. L'objectiu final de tot plegat és conèixer els gustos i tendències en els hàbits de consum del comprador.

Empresa empordanesa centenària

Fa cent anys que Ceres Roura es dedica a la fabricació i distribució d'espelmes de cera dirigides a diferents sectors. L'empresa ha transmès de pares a fills i durant cinc generacions els secrets de l'ofici. Ceres Roura, amb seu a Figueres ha tancat l'exercici 2011 amb una facturació de 9 milions d'euros, i preveu per aquest any un creixement del 6%. Primers en el rànquing del mercat interior, la societat exporta un 20% de la seva producció a Europa, sobretot a França, Itàlia, Portugal, Grècia i Alemanya. L'objectiu és créixer en tres anys un 30%, principalment a través de l'exportació, amb l'obertura de nous mercats al Nord d'Europa i també als Estats Unitats. A l'estat espanyol, figuren entre els seus clients Mercadona, Alcampo, Carrefour, Eroski, Bon Preu, Consum o Miquel Alimentació, Natura i Jardiland, entre d'altres.

L'origen de Ceres Roura es deu a l'enginy del capellà Sebastià Roura Casadevall (Olot 1876-Figueres, 1918), que va intuir que podia obrir-se camí en el mercat cerer, elaborant espelmes per a la litúrgia. Tot i que Ceres Roura encara elabora espelmes per aquest sector, essent el principal client l'Abadia de Montserrat, l'empresa produeix 2.500 tones d'espelmes l'any i comercialitza més de 1.500 articles diferents. Un 60% del total de la producció es dirigeix a la gran distribució, hostaleria i restauració, i el 40% restant al segment del jardí, les floristeries i els establiments especialitzats del regal i la decoració.

L'empresa ha invertit 300.000 euros en una nova línia automàtica especialitzada en la producció d'espelmes ambientadores i vasos perfumats. Aquest projecte ha permès incrementar la capacitat de producció a 8.000 vasos per hora.