Ecologistes volen posar fre a les obres d'una carretera que passa pels Aiguamolls de l'Empordà

Argumenten que és un camí "que va d'enlloc a enlloc" i que "no és el moment" de gastar-se més de 2 MEUR en una obra "innecessària"

La Diputació de Girona ha desestimat el recurs d'alçada i les entitats ecologistes no recorreran a la via judicial per aturar el projecte perquè no tenen diners, per això la portaveu de IAEDEN, Barbara Schmdit, ha alertat que si la Diputació no imposa "sentit comú" faran "com fa 30 anys" i aturaran les màquines quan intentin començar les obres. Els ecologistes asseguren que, si és necessari, faran com als anys 70 quan s'havien de posar davant les màquines per evitar que construïssin a la zona dels Aiguamolls.

Tot i que el projecte de condicionament de la carretera GIV-6102 no afecta estrictament als Aiguamolls de l'Empordà perquè, segons Schmidt, les ampliacions previstes les fan "per l'altre costat", els ecologistes sostenen que igualment afectaria a la biodiversitat de la zona i a l'ecosistema del Parc Natural. A més, les entitats qüestionen que "sigui el moment" d'invertir més de 2 MEUR (milions d'euros) en aquesta carretera quan hi hauria d'haver altres prioritats per destinar els diners públics.

La Diputació no atura el projecte

La Diputació de Girona ha fet públic, a través d'un comunicat, que no aturarà el projecte de condicionament de la carretera GIV-6102 perquè, asseguren, la seva millora la marca el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya, pel seu volum de trànsit i perquè tota la tramitació s'està duent a terme "en el més estricte compliment de la normativa i sota les directrius que estableix la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat".

Segons la Diputació, els quilòmetres que discorren pel Parc dels Aiguamolls de l'Empordà són 3,5 i registren una intensitat mitjana de trànsit d'entre 800 i 1.000 vehicles al dia, la qual cosa fa que formi part del paquet de carreteres que s'han d'adequar d'acord amb la normativa tècnica que marca el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya.

A més, la corporació diu que un 20% del cost global de l'obra s'ha destinat a mesures correctores per evitar l'impacte sobre el medi ambient. Ara per ara, el projecte encara està pendent de la licitació de les expropiacions i no és previst que es comenci a executar abans de finals de l'any vinent sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.