Espuña factura 85 MEUR, un 2% més que el 2018

Preveu una inversió d'1 MEUR a les instal·lacions d'Olot

L'empresa càrnia d'Olot Espuña ha tancat el 2019 amb una facturació de 85 milions d'euros (MEUR), xifra que representa un 2% més que l'any anterior quan van assolir els 83 MEUR.
El pla estratègic de la càrnia olotina Espuña anunciat a mitjans del 2019 aposta pel desenvolupament de noves línies de producte. Una de les apostes són els Minuets, una gamma d''snacks' amb nou productes difernts entre els quals hi ha les Cañitas i també algunes varietats noves, com un 'Snack box' que combina Cañitas de fuet y formatge Gouda que es pot conservar a temperatura ambient.

El llançament d'aquesta gamma Minuets ha requerit una inversió de "varis milions" a fàbrica, comunicació i desenvolupament de negoci. I si les previsions de creixement es compleixen, l'empresa invertirà 1 MEUR a les instal·lacions de producció d'Olot.

Espuña ha anunciat també l'aliança amb la nord-americana Jack Link's per impulsar els 'snacks' carnis a l'estat espanyol i "convertir-se en referent" d'aquesta categoria coincidint amb el llançament dels Minuets. Aquesta operació els permetrà "unir el seu coneixement del mercat espanyol i les capacitats en I+D, desenvolupament i llançament de productes així com fortalesa comercial i logística". Segons dades de Nielsen facilitades per Espuña, el mercat espanyol d''snacks' carnis és de 40 MEUR i la firma olotina, amb un 8% de la facturació en aquesta categoria, ocupa la segona posició. "Les previsions de creixement són molt positives, fet que ens ha portat a prendre la decisió d'un esforços per desenvolupar un mercat d'alt valor afegit", segons el seu gerent, Esteve Espuña.
 
Per la seva banda, el director general de Jack Link's per EMEA, Jan Pieter Schretlen, ha destacat que ambdues empreses "comparteixen un projecte a llarg termini" que els permetrà "innovar i desenvolupar una categoria amb un gran potencial a Espanya" alhora que aportarà "molt valor" als seus clients.