Recoder ha demanat un vot de confiança per al govern espanyol perquè, afirma, encara és aviat per arrancar un compromís sobre la N-II i fixar un calendari de represa de les obres del desdoblament. "Estem en el moment de diàleg", ha afirmat el conseller que ha assegurat que la ministra de Foment, Ana Pastor, "coneix" que el desdoblament de l'N-II és una prioritat tant per a les comarques gironines com per al conjunt del país. De fet, Recoder ha recordat que a la reunió que va mantenir amb la ministra el gener, ja li va entregar un llistat amb 8 obres que "s'han de tirar endavant" a Catalunya i que la carretera Nacional II està a la llista.
"No pot ser que tinguem la N-II amb les condicions que ho tenim, amb la quantiat de cotxes que hi passen cada dia ai amb obra feta i abandonada", ha afirmat Recoder que ha qualificat aquesta situació d'"inadmissible". El conseller confia en rebre una "resposta positiva" per part de l'executiu espanyol i diu que el paper que jugarà el Govern serà el de pressionar per acabar assolint l'objectiu final de completar el desdoblament de la carretera.
La C-66 entre Besalú i Cornellà del Terri, prioritat per al Govern
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat aquest divendres el Pla de l'Estany on s'ha reunit amb el consell d'alcaldes i, apart, amb l'alcalde de Banyoles. Recoder ha assegurat que per a la seva conselleria el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Cornellà del Terri és una de les primeres obres pendents tan bon punt tornin a tenir diners per invertir-los. "En el moment que tinguem recursos per tornar a fer inversions, el desdoblament de la C-66 en aquest tram ocupa els primeríssims llocs", ha afirmat el conseller.
"És un projecte que tenim ultimat i està en els primers llocs de les prioritats del Govern de la Generalitat", ha explicitat Recoder. El projecte constructiu per desdoblar la carretera de Banyoles a Olot està pressupostat en 172 milions d'euros. La carretera que s'ampliarà s'allarga 14 quilòmetres i comptarà amb dos túnels i dos viaductes. Aquesta és una de les infraestructures viàries de la Generalitat pendents per motius pressupostaris.
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, va explicar el passat juliol que el Govern preveu executar l'obra com un peatge a l'ombra, un sistema que preveu que el cost de l'obra l'assumeixi una empresa a la qual el Govern pagarà en funció del volum de trànsit que circuli per la carretera. Recoder ha assegurat que l'obra segur que no començarà aquest any perquè no hi ha gairebé diners per invertir en xarxa viària.
L'objectiu del desdoblament del tram de la carretera C-66 és completar la comunicació directa entre la Garrotxa i Girona. Actualment, la via està desdoblada entre Sarrià de Ter i Banyoles i entre Besalú i Olot.
"No pot ser que tinguem la N-II amb les condicions que ho tenim, amb la quantiat de cotxes que hi passen cada dia ai amb obra feta i abandonada", ha afirmat Recoder que ha qualificat aquesta situació d'"inadmissible". El conseller confia en rebre una "resposta positiva" per part de l'executiu espanyol i diu que el paper que jugarà el Govern serà el de pressionar per acabar assolint l'objectiu final de completar el desdoblament de la carretera.
La C-66 entre Besalú i Cornellà del Terri, prioritat per al Govern
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat aquest divendres el Pla de l'Estany on s'ha reunit amb el consell d'alcaldes i, apart, amb l'alcalde de Banyoles. Recoder ha assegurat que per a la seva conselleria el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Cornellà del Terri és una de les primeres obres pendents tan bon punt tornin a tenir diners per invertir-los. "En el moment que tinguem recursos per tornar a fer inversions, el desdoblament de la C-66 en aquest tram ocupa els primeríssims llocs", ha afirmat el conseller.
"És un projecte que tenim ultimat i està en els primers llocs de les prioritats del Govern de la Generalitat", ha explicitat Recoder. El projecte constructiu per desdoblar la carretera de Banyoles a Olot està pressupostat en 172 milions d'euros. La carretera que s'ampliarà s'allarga 14 quilòmetres i comptarà amb dos túnels i dos viaductes. Aquesta és una de les infraestructures viàries de la Generalitat pendents per motius pressupostaris.
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, va explicar el passat juliol que el Govern preveu executar l'obra com un peatge a l'ombra, un sistema que preveu que el cost de l'obra l'assumeixi una empresa a la qual el Govern pagarà en funció del volum de trànsit que circuli per la carretera. Recoder ha assegurat que l'obra segur que no començarà aquest any perquè no hi ha gairebé diners per invertir en xarxa viària.
L'objectiu del desdoblament del tram de la carretera C-66 és completar la comunicació directa entre la Garrotxa i Girona. Actualment, la via està desdoblada entre Sarrià de Ter i Banyoles i entre Besalú i Olot.