CiU d'Olot veu inacceptable que l'Ajuntament es resigni a no formar part de l'eix transversal ferroviari

Els convergents apunten que la nova infrastructura tindria uns efectes positius molt importants pel territori

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar fa uns dies el pla director urbanístic de l'eix transversal ferroviari, que implica la reserva de sòl per a impulsar aquesta infraestructura que enllaçarà Lleida amb Girona. El pla no inclou la Garrotxa ni l'Alt Empordà, tal com havien proposat els ajuntaments d'Olot i Figueres.

Sobre aquesta qüestió, el portaveu de CiU a Olot, Josep Maria Corominas, lamenta que l'alcalde Lluís Sacrest expressés un sentiment de 'resignació' davant aquest fet en declaracions a mitjans de comunicació i ho valoren com a 'inacceptable', en deixar la ciutat 'fora del mapa de comunicacions de Catalunya'.

Si bé tenen certs dubtes que al final aquesta infraestructura sigui una realitat, tenen clar que en cas de tirar endavant ha de ser 'transversal' i que per tant des de Vic ha de passar per Olot i anar fins a Figueres. El seu pas per la ciutat tindria unes repercussions socials i econòmiques molt importants, fins i tot 'més' que el túnel de Bracons, segons Corominas, que ha afegit que 'nosaltres seguirem treballant' per aconseguir-ho.

Per altra banda, han recordat que queda pendent també una altra reivindicació, com és la Facultat de Belles Arts a la ciutat d'Olot.
  • Josep Maria Corominas veu inaccpetable que l'ajuntament es resigni a que Olot no aparegui en l'eix transversal ferroviari (ACN)