El Consell Comarcal de la Selva premia la creadora d'un 'smpartphone' de baix cost per al mercat africà

Han sortit a la venda 3.000 unitats del primer model

El Consell Comarcal de la Selva ha escollit el projecte Kunfabo impulsat per Fadima Diwara, una veïna de Sils, com a Millor Iniciativa Emprenedora La Selva 2019. Es tracta d'un 'smartphone' de baix cost que es dirigeix específicament al mercat africà on s'inclouen aplicacions relacionades amb la salut, la cuina tradicional i la comunicació.

El jurat ha tingut en compte el caràcter innovador de la iniciativa, el seu component social i la capacitat de creixement. Actualment ja s'han arribat a vendre 3.000 unitats, les primeres que surten al mercat des que el projecte va començar a caminar fa tres anys. L'empresa té la seu a Guinea i dona feina a deu persones. Estan estudiant obrir oficines a Catalunya.

El projecte Kunfabo (que vol dir 'estar en contacte') ha estat elegit com a Millor Iniciativa Emprenedora La Selva 2019 d'entre les prop de 300 iniciatives que han rebut l'assessorament del Servei de Creació d’Empreses del Consell Comarcal. El premi, que es va lliurar ahir dimarts al Centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners, inclou un diploma de reconeixement i assessorament amb consultors especialitzats per seguir fent créixer el projecte i un seguiment a aspectes com el finançament i l'estratègia de màrqueting.

Durant el discurs, el president del Consell Comarcal, Salvador Balliu, va recordar que és la vuitena edició d'uns premis que volen premiar l'emprenedoria a la comarca. També va subratllar la necessitat de donar suport als joves emprenedors i va encoratjar la guanyadora d'aquesta edició a seguir treballant com fins ara.

La impulsora de Kunfabo és Fadima Diwara, una veïna de Sils (Selva), que va acudir fa dos anys al Centre Eix ce Negoci per poder fer realitat el projecte. La idea era fabricar i dissenyar un smartphone de baix cost. Durant dos anys es va anar perfilant al producte fins arribar al 'Kunfabo', un mòbil dirigit específicament al mercat africà. El seu nom, que significa 'estar en contacte', té un rerefons social important. I és que vol "fer accessible la tecnologia a tothom, fomentar la inclusió digital i oferir al continent productes en sintonia amb el seu context".

"Kunfabo és una marca amb ànima que busca posar la tecnologia al servei de la salut per salvar vides", explica a l'ACN la seva impulsora, que afegeix que pot ser d'utilitat per a residents africans però també per als que tinguin pensat viatjar-hi. Inclou una aplicació amb geolocalització de centres de salut, hospitals i farmàcies (empresa Eguitec) així com una app amb receptes de cuina africanes i una altra de música per donar visibilitat als artistes locals. També hi ha instal·lada una plataforma de comunicació on, a banda d'enviar missatges, també es poden fer pagaments online. Segons Diwara, vol ser un mòbil assequible per a totes les edats i que se centri en les necessitats de les persones que viuen Àfrica.

Actualment s'han posat a la venda 3.000 unitats del primer model, l'F99, i la previsió és que a l'abril en surtin 5.000 més. L'empresa té la seu a Guinea i dona feina a deu treballadors. La tecnologia es dissenya des d'allà i es treballa en la possibilitat d'obrir oficines a Catalunya.