Les carreteres gironines van registrar el 2011 un 23% menys de morts per accident de trànsit

Quatre morts més que el 2010 en sinistres de moto, que van provocar l'any passat dotze víctimes

Pel que fa al número d'accidents, el 2011 hi va haver 166 sinistres amb morts i/o ferits greus, dels quals 43 van ser mortals. En canvi, l'any anterior van produir-se un total de 203 accidents, dels quals 55 van ser mortals, cosa que va implicar una reducció dels sinistres amb víctimes (morts i ferits greus) del 18,23% respecte al 2010.

Quant als sinistres de moto, a la demarcació de Girona hi ha hagut menys accidents, més morts i menys ferits greus. El 2010 van haver-hi 53 accidents, amb 8 morts i 55 ferits greus, mentre que el 2011 hi ha hagut 17 accidents menys, 4 morts més i 28 ferits greus menys.

Reducció del 19,9% del número de víctimes masculines

El 2011 hi va haver una reducció de les víctimes (morts i ferits greus) sobretot en el cas dels homes. En concret, del 19,9%, ja que es va passar de les 201 víctimes masculines del 2010 a les 161 del 2011. Pel que fa a les dones, les xifres són les mateixes que l'any 2010, és a dir, 62 dones mortes i/o ferides greus.

Pel que fa a les persones mortes i ferides greus per trams d'edat, hi va haver una reducció sobretot entre la gent gran. Si es comparen el 2011 i el 2010, el decrement va ser del 38,8% entre els 65 i els 74 anys, ja que es va passar de 18 a 11 víctimes. Així mateix, també hi va haver una reducció del 38,1% en el tram d'edat comprès entre els 45 i els 54 anys. En canvi, hi ha dues franges d'edat on els morts i ferits greus pugen. En concret, van augmentar un 33,3%, entre els 0 i els 14 anys (de 3 a 4 morts), i un 6,6% en els que tenen més de 74 anys (de 15 a 16).

Més ús del cinturó

El 99,4% de les persones mortes i ferides de gravetat utilitzava el cinturó, en el cas dels vehicles lleugers, mentre que el 2010 el feia servir en el 97,4% dels casos. Així mateix, el 100% de les persones mortes i ferides de gravetat portaven accessoris de seguretat passiva en el cas dels ciclomotors i les motocicletes, mentre que el 2010 els portava el 74,4%.