El Patronat de Turisme de Girona no es mostra preocupat pel Brexit

L'ens públicoprivat anuncia que Jet2 i On the beach volen suplir Thomas Cook

El turisme britànic és un dels dos mercats més importants a la demarcació gironina. Es tracta d'una de les nacionalitats que més viatgen a l'estiu fins a la Costa Brava. Aquesta situació podria canviar arran del Brexit, però segons el Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona, aquesta "psicosi" que hi havia fa un any s'ha calmat. El vicepresident del patronat, Jaume Dulsat, ha mostrat "optimisme" davant d'aquest mercat de cara al 2020.

De fet, Dulsat ha garantit que "no es preveu cap impacte" a la demarcació perquè els anglesos "seguiran tenint la capacitat jurídica de poder viatjarà i la necessitat la tenen". Per tot això, creu que els empresaris poden dormir tranquils de cara a la propera temporada.

La tranquil·litat i l'optimisme ve, en part, de l'anunci de Ryanair que mantindria oberta la seva base a l'aeroport gironí. El president del patronat, Miquel Noguer, ha explicat que "si els avions dormen aquí, l'endemà sortiran segur" i això dona garanties que hi haurà passatgers cada dia.

Tot i així, Noguer ha assegurat que la terminal de Vilobí d'Onyar (Selva) cada vegada és menys "dependent de Ryanair" perquè les companyies s'estan diversificant. Si fa uns anys el 90% dels passatgers que volaven des de Girona ho feien amb l'aerolínia irlandesa, aquest 2019 el percentatge ha baixat al 70% i durant l'agost va reduir-se fins el 64%.

A més, el president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha avançat que ja estan "negociant" el proper conveni entre les administracions del territori i Ryanair. Aquest conveni ha de garantir que la companyia irlandesa segueixi obrint la base a Girona a canvi que la Generalitat i el Patronat facin publicitat en els avions.

A la recerca del "forat" de Thomas Cook

Jaume Dulsat també ha parlat de la fallida de Thomas Cook que es va oficialitzar a principis del mes de setembre. Si bé la incidència a l'aeroport gironí va ser molt reduïda, el vicepresident del patronat ha avançat que hi ha dues companyies que estan interessades en omplir "el forat" d'aquest touroperador. Es tracta de Jet2 i On the beach. La primera compta amb una aerolínia que ja connecta amb Girona.

Dulsat ha detallat que "no augmentarà freqüències" durant aquest estiu, però sí que vol "vendre més paquets de vacances" a la Costa Brava. En la mateixa situació hi ha l'agència online On the beach, que vol rellevar a Thomas Cook oferint plans de vacances amb tot inclòs a les famílies britàniques.

Augment de la despesa

Durant el 2019 el nombre de turistes a la demarcació de Girona ha estat de 7,9 milions de persones, fet que representa un increment de l'1,8% respecte el 2018. Miquel Noguer ha desatacat que l'augment és poc important però tot i així hi ha una dada que interessa més que el nombre de visitants, com ara la despesa de cada turista per dia.

En aquest sentit, els visitants a la demarcació van gastar-se 195 euros cada dia, fet que representa un 4,5% més que el 2018. Segons Noguer, aquesta és la dada que "interessa" al territori ja que representa un volum d'ingressos superior a altres anys.

De cara a les properes temporades, el patronat ha detectat la necessitat de millorar l'ocupació durant la primera quinzena de juliol. "Ens costa molt arrencar la temporada", ha afegit Dulsat. Per contra, l'augment de les temperatures ha provocat que els turistes allarguin les seves estades el mes de setembre, registrant ocupacions superiors a anys anteriors.