Les obres del tram Sils-Caldes de Malavella de la N-II estan aturades des del juliol del 2009, quan una de les dues constructores que formava part de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) a la qual s'havia adjudicat l'obra va fer fallida. Dos anys més tard, aquest passat juliol, Foment va publicar la licitació d'aquest mateix tram, de 6,6 quilòmetres, per gairebé 39 MEUR.
A més de desdoblar tot el tronc central de la carretera, el Ministeri especificava que l'empresa adjudicatària també hauria de deixar la via preparada per a una futura ampliació a tres carrils. L'obra també incloïa fer els enllaços de les Mallorquines i de Caldes de Malavella.
D'ençà que es van aturar les obres, aquest és un dels trams que encara conserva ponts a mig fer, terres remogudes on s'acumula aigua quan plou, línies grogues provisionals que s'han quasi esborrat i ferm irregular. Una situació que ha convertit aquest tram en un dels punts negres de la xarxa viària gironina.
De fet, d'ençà que la constructora va aturar l'obra, en aquest tram ja s'hi ha registrat uns 90 accidents i hi hagut cinc víctimes mortals.
A dos dies per a les eleccions generals, el Ministeri de Foment va fer una adjudicació provisional 'in extremis' d'aquest tram de la N-II. L'adjudicació, que es va fer a l'empresa Acciona, no era definitiva i calua revisar el procés, perquè les empreses que van concórrer a la licitació havien presentat pressupostos a la baixa.
Fins al 2012
Tot i això, però, aquesta adjudicació definitiva haurà d'esperar fins, com a mínim, a principis del 2012. El motiu d'aquest nou endarreriment no és altre que el canvi de govern estatal. I és que el PP ha ordenat que, de moment, s'aturin les licitacions previstes amb l'objectiu d'estudiar bé els números i planificar les inversions per a la propera legislatura.
Els populars asseguren que la decisió de posposar l'adjudicació definitiva no obeeix a cap altre motiu que els traspàs de poders.
Nou projecte per al Sils-Maçanet
De totes maneres, el tram entre Caldes de Malavella i Sils de la N-II és només una pota dels greuges que arrossega aquesta carretera al sud de la demarcació. Les altres dues són el Sils-Maçanet, on l'obra també està aturada des de fa un any i mig perquè l'empresa va abandonar-la per un encariment del projecte, i el Maçanet-Tordera.
Precisament, el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat un anunci mitjançant el qual s'aprova el projecte d'informació pública del tram Sils-Maçanet. Ara bé, segons recull Foment, s'haurà de modificar el projecte constructiu, amb l'objectiu d'assegurar bé l'encaix de la futura A-2 amb l'enllaç de Vidreres (Selva) de la C-35, on la Generalitat preveu fer-hi obres.
Tant pel que fa al tram Sils-Maçanet de la N-II com al Maçanet-Tordera, encara no hi ha una data per tirar endavant els projectes. La intenció de l'executiu sortint és que els treballs de la futura A-2 en aquests dos trams es poguessin executar mitjançant un acord de col·laboració públicoprivat.
Al tram nord, Foment també va aturar l'estiu del 2010 el tram Medinyà-Orriols quan ja s'havien començat les obres. El ministeri va incloure aquest tram de la N-II en el paquet de projectes que s'aturaven a tot l'Estat per estalviar en infraestructures.
Fins el moment, l'Estat només ha desdoblat el tram Fornells de la Selva-Caldes de Malavella d'aquesta carretera. L'obra es va inaugurar el desembre del 2007, amb Magdalena Álvarez com a ministra del ram. Foment va trigar quatre anys en fer unes obres que van costar 48,5 MEUR.
A més de desdoblar tot el tronc central de la carretera, el Ministeri especificava que l'empresa adjudicatària també hauria de deixar la via preparada per a una futura ampliació a tres carrils. L'obra també incloïa fer els enllaços de les Mallorquines i de Caldes de Malavella.
D'ençà que es van aturar les obres, aquest és un dels trams que encara conserva ponts a mig fer, terres remogudes on s'acumula aigua quan plou, línies grogues provisionals que s'han quasi esborrat i ferm irregular. Una situació que ha convertit aquest tram en un dels punts negres de la xarxa viària gironina.
De fet, d'ençà que la constructora va aturar l'obra, en aquest tram ja s'hi ha registrat uns 90 accidents i hi hagut cinc víctimes mortals.
A dos dies per a les eleccions generals, el Ministeri de Foment va fer una adjudicació provisional 'in extremis' d'aquest tram de la N-II. L'adjudicació, que es va fer a l'empresa Acciona, no era definitiva i calua revisar el procés, perquè les empreses que van concórrer a la licitació havien presentat pressupostos a la baixa.
Fins al 2012
Tot i això, però, aquesta adjudicació definitiva haurà d'esperar fins, com a mínim, a principis del 2012. El motiu d'aquest nou endarreriment no és altre que el canvi de govern estatal. I és que el PP ha ordenat que, de moment, s'aturin les licitacions previstes amb l'objectiu d'estudiar bé els números i planificar les inversions per a la propera legislatura.
Els populars asseguren que la decisió de posposar l'adjudicació definitiva no obeeix a cap altre motiu que els traspàs de poders.
Nou projecte per al Sils-Maçanet
De totes maneres, el tram entre Caldes de Malavella i Sils de la N-II és només una pota dels greuges que arrossega aquesta carretera al sud de la demarcació. Les altres dues són el Sils-Maçanet, on l'obra també està aturada des de fa un any i mig perquè l'empresa va abandonar-la per un encariment del projecte, i el Maçanet-Tordera.
Precisament, el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat un anunci mitjançant el qual s'aprova el projecte d'informació pública del tram Sils-Maçanet. Ara bé, segons recull Foment, s'haurà de modificar el projecte constructiu, amb l'objectiu d'assegurar bé l'encaix de la futura A-2 amb l'enllaç de Vidreres (Selva) de la C-35, on la Generalitat preveu fer-hi obres.
Tant pel que fa al tram Sils-Maçanet de la N-II com al Maçanet-Tordera, encara no hi ha una data per tirar endavant els projectes. La intenció de l'executiu sortint és que els treballs de la futura A-2 en aquests dos trams es poguessin executar mitjançant un acord de col·laboració públicoprivat.
Al tram nord, Foment també va aturar l'estiu del 2010 el tram Medinyà-Orriols quan ja s'havien començat les obres. El ministeri va incloure aquest tram de la N-II en el paquet de projectes que s'aturaven a tot l'Estat per estalviar en infraestructures.
Fins el moment, l'Estat només ha desdoblat el tram Fornells de la Selva-Caldes de Malavella d'aquesta carretera. L'obra es va inaugurar el desembre del 2007, amb Magdalena Álvarez com a ministra del ram. Foment va trigar quatre anys en fer unes obres que van costar 48,5 MEUR.