Girona aposta fort pel Nadal i inverteix 200.000 euros per dinamitzar el comerç

S'il·luminaran una quarantena de carrers i es faran més d'un centenar d'activitats arreu de la ciutat durant les festes

Girona s'ha proposat convertir la ciutat en un veritable focus d'atracció comercial durant el Nadal, i que les festes suposin -com diu l'alcalde- "un abans i un després" per a la ciutat. Per això, l'Ajuntament ha destinat més de 200.000 euros a la campanya, amb l'objectiu de "corregir un dèficit i una injustícia històrica" i impulsar "un dels sectors econòmics clau de Girona", concreta Carles Puigdemont.

Des d'ara i fins al dia de Reis, la ciutat il·luminarà gairebé deu quilòmetres de carrers i espais urbans. En total, s'han instal·lat 286 llums de Nadal (que sumen 1.780 mòduls) arreu de 41 carrers, avingudes i places. A diferència d'altres anys, en què la il·luminació nadalenca es trobava més al centre, aquest any s'estendrà a barris com Santa Eugènia, la frontissa del Güell o l'avinguda Jaume I.

A més, també s'ha instal·lat un enorme arbre de Nadal -a imatge del què fan altres ciutats europees- a la plaça Catalunya. L'arbre, fet amb una estructura de metall i branques sintètiques, mesura 16 metres i mig, i demà a la tarda serà l'escenari on es farà l'acte d'encesa de llums arreu de la ciutat.

A més, des d'ara i fins a principis de gener, l'Ajuntament, les associacions de comerciants i diferents entitats de la ciutat han programat més d'un centenar d'actes. El calendari inclou tallers, cercaviles, xocolatades, cantades de Nadales, circ, la pista de gel a la Fira de Girona i el Parc Infantil de Nadal (Lleuresport) que organitza el GEIEG.

En total, el pressupost que es destinarà a tot aquest gruix d'activitats i a il·luminar la ciutat serà de 193.000 euros. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, assegura que allò que es proposa és "donar una campanada perquè la ciutat actuï de reclam". L'alcalde especifica que tot aquest esforç "valdrà la pena", perquè la inversió tindrà "un clar retorn" per a la ciutat.

En aquest sentit, Carles Puigdemont ja ha avançat la voluntat d'encarregar un estudi que concreti quins seran aquests guanys, i que serveixi de full de ruta de cara a propers Nadals. Com assegura l'alcalde, la despesa "serà rendible i ens ajudarà moltíssim a impulsar el comerç de la ciutat".

Girona emociona

Coincidint amb l'arribada del Nadal, el consistori engegarà aquest desembre una campanya publicitària amb l'objectiu de posar Girona de moda com a destí turístic. La nova gràfica té com a lema 'Girona emociona. Emociona't amb el Nadal de la llum'.

Aquesta campanya, que té un cost de més de 10.000 euros, es pagarà gràcies a una subvenció europea destinada a aquelles ciutats per on passa l'alta velocitat. Per això, la campanya inclou diverses insercions publicitàries en mitjans locals de ciutats per on passi el TAV, tant de Catalunya (Tarragona o Lleida) com de França.

També es farà una forta aposta per les xarxes socials, entre les quals hi haurà Facebook, Twitter, Youtube o Google +.

La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, destaca que aquesta campanya no acabarà amb el Nadal, sinó que s'allargarà més enllà de les festes. Prenent com a eix la primera frase del lema -'Girona emociona'-, es faran diferents gràfiques segons els esdeveniments que es vulguin promocionar (Temps de Flors, Setmana Santa) o els recursos turístics a promoure (cultura, gastronomia, natura, compres).