La vaga del proper dia 28 arriba després que els sindicats desconvoquessin una primera aturada, prevista per al passat 30 de maig. La convocatòria va tirar-se enrere després que l'adjudicatària del servei d'ambulàncies i els representants de la plantilla es donessin més temps i s'emplacessin a seguir negociant.
De totes maneres, asseguren fonts del comitè, com que la situació no ha canviat des d'aleshores, això ha obligat a reprendre la vaga. Segons el Sindicat de Transport Sanitari, majoritari al comitè, la negociació "no ha servit per resoldre el conflicte" i, sobre la taula, les postures continuen enrocades. Sobretot, al voltant de dos punts: els calendaris que l'empresa proposa, i la jornada de treball anual.
"Jornades excessives"
El sindicat critica que, per cobrir els reforços d'estiu i les vacances, TSC vol implantar "jornades excessives al juliol i a l'agost". I que a partir del setembre, l'adjudicatària vol moure treballadors de lloc "sense que l'empresa es vulgui comprometre a què puguin recuperar les seves condicions laborals anteriors al canvi".
El Sindicat de Transport Sanitari tem que, amb aquesta maniobra, TSC vol modificar llocs de treball (rebaixant-los la categoria laboral). Una maniobra que, critiquen, "ja ha aplicat a altres territoris on també és adjudicatària" del servei d'ambulàncies.
Sobre la taula, a més, també es manté la reivindicació que ja va generar l'altra convocatòria de vaga (la del 30 de maig). El sindicat protesta sobre la decisió del TSC de modificar a partir del juliol els horaris del personal del transport urgent (un 80% de la plantilla), reduint de quatre a tres els dies de festa per cada 24 hores de guàrdia. Una mesura que, segons els representants de la plantilla podria deixar sense feina una vuitantena de treballadors.
A l'aturada que s'ha convocat per al 28 de juny hi donen suport el Sindicat de Transport Sanitari i CCOO. La UGT i el TSU de l'Alt Maresme se n'han desmarcat. Aquest dimecres hi ha prevista una reunió al Tribunal Laboral de Catalunya per establir els serveis mínims durant la vaga.
De totes maneres, asseguren fonts del comitè, com que la situació no ha canviat des d'aleshores, això ha obligat a reprendre la vaga. Segons el Sindicat de Transport Sanitari, majoritari al comitè, la negociació "no ha servit per resoldre el conflicte" i, sobre la taula, les postures continuen enrocades. Sobretot, al voltant de dos punts: els calendaris que l'empresa proposa, i la jornada de treball anual.
"Jornades excessives"
El sindicat critica que, per cobrir els reforços d'estiu i les vacances, TSC vol implantar "jornades excessives al juliol i a l'agost". I que a partir del setembre, l'adjudicatària vol moure treballadors de lloc "sense que l'empresa es vulgui comprometre a què puguin recuperar les seves condicions laborals anteriors al canvi".
El Sindicat de Transport Sanitari tem que, amb aquesta maniobra, TSC vol modificar llocs de treball (rebaixant-los la categoria laboral). Una maniobra que, critiquen, "ja ha aplicat a altres territoris on també és adjudicatària" del servei d'ambulàncies.
Sobre la taula, a més, també es manté la reivindicació que ja va generar l'altra convocatòria de vaga (la del 30 de maig). El sindicat protesta sobre la decisió del TSC de modificar a partir del juliol els horaris del personal del transport urgent (un 80% de la plantilla), reduint de quatre a tres els dies de festa per cada 24 hores de guàrdia. Una mesura que, segons els representants de la plantilla podria deixar sense feina una vuitantena de treballadors.
A l'aturada que s'ha convocat per al 28 de juny hi donen suport el Sindicat de Transport Sanitari i CCOO. La UGT i el TSU de l'Alt Maresme se n'han desmarcat. Aquest dimecres hi ha prevista una reunió al Tribunal Laboral de Catalunya per establir els serveis mínims durant la vaga.