Pel que fa a seguiment, Renfe situa la participació a la vaga en un 1%, mentre que la CGT la incrementa a un 70%. Els convocants es mobilitzen per protestar contra la privatització del sector i per exigir que s'obri la negociació del tercer conveni col·lectiu. També han lamentat els serveis mínims "abusius" fixats per garantir el servei de viatgers.
El ministeri de Foment i el Departament d'Empresa i Ocupació havien fixat que els trens Rodalies i Regionals funcionessin al 33% durant tot el dia. És a dir, que passava un de cada tres trens. També s'havia acordat que circulessin el 72% dels combois de Llarga Distància i alta velocitat. Per la seva banda, els trens Avant han prestat el 63% del seu servei habitual.
La vaga s'ha convocat arreu de l'estat espanyol per protestar contra la privatització del sector ferroviari i per exigir que s'obri la negociació del tercer conveni col·lectiu. En aquest sentit, els treballadors de la companyia ferroviària reclamen un increment salarial a partir del 2015 i que se'ls retorni la paga extraordinària suspesa des del desembre del 2012, entre d'altres aspectes, segons ha indicat la CGT.
Renfe ha puntualitzat que els viatgers amb bitllets adquirits amb antelació pels serveis afectats per la vaga poden sol·licitar el seu canvi o reemborsament sense cap cost addicional a les mateixes estacions i a les agències de viatge.