No.flights, una aplicació per vendre seients d’avions buits en el darrer moment, ha estat el projecte guanyador de la 12ª edició de la Mostra d’Emprenedors de Girona, en un acte organitzat per l’Assessoria Codina i el seu servei d’estratègia digital ElGiroscopi.
Als premis hi han optat quatre projectes de nova creació, tots ells vinculats a les comarques gironines, i el guanyador ha competit amb Floueri (botiga online de flors seques i preservades), Proasis (alimentació amb proteïnes i probiòtics) i Evertia (jardins verticals).
L’acte va tenir lloc aquest dijous al Parc de Recerca i Innovació de la Universitat de Girona i es van repartir 3.000 euros en premis. També va comptar amb dues ponències per presentar casos reals d’èxit, a càrrec d’ADDITIO (pioners en el desenvolupament d’eines digitals per a l’educació) i XRHealth (realitat augmentada aplicada a la salut).
Amb seu a Girona, No.flights és un projecte per desenvolupar una aplicació que té com a objectiu vendre vols d’última hora a un preu que pot arribar a ser fins a un 80% més barat.
Proposa una manera de viatjar innovadora, responsable i sostenible a partir d’una tecnologia que maximitza els recursos i minimitza les despeses. Es compromet amb l’eficiència i la reducció de l’impacte ambiental.
Comercialitza bitllets d’avió d’última hora a preus especials, proposa un menú de destins que canvia cada dia i ofereix una plataforma senzilla als seus usuaris. Segons va explicar un dels seus impulsors, Alejandro Ogando, “volem que l’experiència de navegació per l’APP sigui senzilla, intuïtiva i com un joc”. La proposta s’està acabant de desenvolupar i està previst que es posi en marxa el mes de juny del 2024.
Els altres tres projectes finalistes
Annabel Teixidó va ser l’encarregada de presentar Floueri, una botiga online de flors seques i preservades 100% naturals. Comercialitza plantes sostenibles, perquè es redueix el consum de l’aigua que cal utilitzar per fer-les si es compara amb les flors naturals. Un dels pilars d’aquest projecte és la voluntat de crear una consciència ecològica a la societat, potenciant la creativitat a partir de la venda de kits d’iniciació de l’art floral. Al ser preservada, la flor és de llarga durada. Amb la voluntat de créixer amb el pas del temps, actualment disposa d’un catàleg amb 60 varietats i 8 colors disponibles.
Proasis treballa amb ingredients naturals, d’alta qualitat i amb una important aportació nutricional per oferir gelats rics en proteïnes i probiòtics.El seu catàleg, format actualment per cinc sabors (gelat de xocolata amb guspires de xocolata belga, vainilla de Madagascar amb caramel, mango Alphonso, stracciatella amb trossets de cacau belga i iogurt amb mores i nabius), s’ampliarà a partir del mes de gener del 2024 amb iogurts (per menjar amb cullera i per beure), cremes de formatge per untar i xocolates, entre d’altres.
Presentat per Fernando Calpe, aquest projecte proposa productes que combinen barregen elements indispensables per a l’organisme com ho són les proteïnes i els probiòtics amb un bon sabor. Proasis treballa amb ingredients naturals, d’alta qualitat i amb una important aportació nutricional per crear un producte saludable i diferencial respecte a la competència.
La tanda d’aspirants la va tancar Albert Roca, que va parlar d’Evertia. Aquesta iniciativa es va posar en marxa a principis d’aquest any i proposa jardins verticals únics, ideals per decorar interiors i exteriors a partir d’una instal·lació que permet aprofitar molt més l’espai.
El producte, fet per adaptar-se a la vida urbana, és fàcil de muntar, està fabricat a Europa amb plàstic 100% reciclat i ve acompanyat d’un sistema de rec semiautomàtic. Ofereix solucions que combinen la tecnologia, el disseny i l’ecologia per crear espais verds que enriqueixin la vida a les ciutats, millorant l’entorn, la qualitat de l’aire i la salut dels seus habitants. La companyia treballa per arribar properament a un mercat d’uns 300 milions de persones.
La Mostra d’Emprenedors de Girona també va comptar amb dues ponències per presentar casos reals d’èxit a partir de projectes innovadors. Jordi Corominas és el CEO i cofundador d’Additio, una empresa pionera en el desenvolupament d’eines digitals per a l’educació. Va presentar el funcionament i els usos de la seva aplicació, una plataforma integral de gestió escolar dirigida a professionals de l’educació centrada en l’avaluació formativa i en la comunicació eficient i transparent entre centres, docents, famílies i estudiants.
Després va ser el torn de Xavier Palomerd’XRHealth, una companyia que aplica la realitat augmentada en el camp de la salut, situant-se al capdavant de la innovació en l’assistència sanitària. Les seves clíniques virtuals utilitzen aquesta realitat augmentada i virtual per submergir els seus pacients en teràpies que transcendeixen les fronteres físiques, el que millora l’accessibilitat i enriqueix la qualitat de l’atenció.
Finalitzades les dues ponències i les presentacions dels quatre projectes, els assistents van fer networking amb l’objectiu de millorar els lligams entre empresaris consolidats i emprenedors de la zona.
L’acte d’aquest dijous va comptar amb la presència de Sergi Font, 5è Tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Girona. Els organitzadors van destacar “l’alta qualitat de tots els projectes presentats”, com va reflectir el vot del públic, que enguany va quedar molt repartit.
Sobre la Mostra d’Emprenedors
Durant una dotzena d’edicions, la Mostra d’Emprenedors de Girona ha permès descobrir la creativitat i l’empenta del teixit econòmic i empresarial gironí. Amb el pas dels anys s’ha consolidat com una plataforma de suport i difusió de projectes emprenedors de nova creació vinculats a les comarques gironines.
S’hi poden presentar aquelles empreses i/o emprenedors que faci menys de cinc anys que hagin començat a desenvolupar el seu projecte i es valora la proposta més atractiva i innovadora, al mateix temps que es té en compte la seva viabilitat econòmica i altres característiques com ara la creativitat, sostenibilitat o l’impacte social o ambiental
En l’edició anterior va ser premiat per votació popular el projecte Tensor Medical. Es tracta d’un spin off (una iniciativa empresarial promoguda per membres de la comunitat universitària) de la Universitat de Girona i l’institut d’Investigació de l’Hospital Vall d’Hebron que millora la qualitat de vida dels pacients amb esclerosi múltiple a partir de la intel·ligència artificial.
El vencedor va competir amb Naüma Cosmètics, Myoo i Yurta.cat. Altres guanyadors d’anys anteriors han estat Ekko WC, un projecte de lavabos ecològics; MJN Neuroserveis, que treballen en un dispositiu per detectar crisis epilèptiques; Nordic Walking, Llagurt, Wikiloc, iloftyou i Codiwise, entre altres.