ACTUALITZAT 20:00h | Els Bombers de la Generalitat treballen des de primera hora d'aquesta tarda en un incendi que s'ha declarat a l'empresa Pagès Valentí de Sant Jaume de Llierca (Garrotxa) dedicada a les filatures segons ha informat el cos a través d'una piulada a Twitter que El Gerió Digital ha ampliat.
L'avís al 112 s'ha efectuat a les 14:20h alertant-los de que cremava una part de la nau situada al polígon industrial Pla del Politger. Fins allà s'hi han desplaçat un total de 25 dotacions terrestres dels Bombers que han començat a atacar el foc per evitar que es propagués a la resta de l'empresa. Una part de la coberta s'ha col·lapsat
De moment les flames només afecten a un sector, ja que la resta està ben compartimentada. En el moment dels fets hi havien treballadors però aquests han aconseguit sortir pel seu propi peu i no s'han lamentat ferits.
Ales 17:53h els Bombers han donat el foc per estabilitzat. Les flames han cremat la meitat de la zona de producció de la nau; uns 2500 m2, i ha fet ensorrar la coberta d’aquesta part de la indústria. Les flames no s’han propagat a la resta de la construcció, que està compartimentada en diversos sectors amb un sistema que els aïlla els uns dels altres en cas d’incendi.
En total, la nau té uns 15.500 m2; la zona de magatzem (uns 10.000 m2) i la d’oficines (500 m2) no han tingut cap mena d’afectació. En aquests moments a la zona treballen 25 dotacions terrestres dels Bombers, entre les quals hi ha el Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC), que assessora els equips que estan acabant d’extingir el front de foc que encara resta actiu.
Segons ha informat el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) als comandaments dels Bombers, s’ha atès a 13 persones del planter de l’empresa, que estaven treballant dins la nau quan ha començat l’incendi. D’aquestes persones, totes elles intoxicades lleument per inhalació de fum, sis han estat evacuades a l’Hospital Sant Jaume d’Olot. La resta ha estat donada d’alta in situ.