Nous aldarulls i enfrontaments amb la policia a la Font de la Pólvora de Girona

Una vintena de joves han emboscat els agents que patrullaven els carrers

El barri de la Font de la Pólvora de Girona, ha viscut una nova nit d’incidents amb enfrontaments violents entre un grup de joves i els Mossos d’Esquadra. Durant la matinada d'aquest dilluns, diversos esvalotadors han llançat pedres contra els vehicles policials, han cremat dos contenidors i han creat barricades per dificultar la tasca policial.

Els incidents s’han produït segons avança El Caso i confirmat El Gerió Digital tot i el reforç especial de seguretat pactat la setmana passada entre l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, i la consellera d’Interior, Núria Parlon. El desplegament d’unitats de l’ARRO i la Brigada Mòbil (Brimo) a la zona no ha evitat els aldarulls, que aquesta vegada no semblen tenir un origen clar.

La setmana passada, les protestes es van desencadenar arran dels desallotjaments executats al barri, i fins i tot un agent va resultar ferit. La Unitat d’Investigació de la comissaria de Girona analitzarà els fets per identificar i detenir els responsables dels desordres públics.

Els enfrontaments han tingut lloc al centre del barri, on un grup d’uns vint joves ha emboscat els agents que patrullaven pels carrers. Els Mossos han hagut de maniobrar per evitar quedar atrapats, i una furgoneta de l’ARRO ha quedat malmesa per l’impacte d’una pedra, que n’ha trencat un vidre. Malgrat la tensió, no s’ha registrat cap ferit ni s’ha assaltat cap instal·lació pública o privada, a diferència de la setmana passada, quan es va vandalitzar el centre cívic del barri.

Els contenidors cremats es trobaven al carrer del Barranc i al carrer del Riu Guadiana, amb avisos a la 1:36h i les 2:05h arribant al lloc dues dotacions de Bombers de la Generalitat per apagar les flames i retirar-los del mig de la via.