Denuncien un quart hotel de Lloret de Mar per tenir la llum punxada

Es tracta de l’Hotel Marina Sand

Endesa denunciarà en les pròximes hores un nou cas de frau elèctric d’un hotel a Lloret de Mar (Selva).

Es tracta del Marina Sand -anteriorment anomenat Selvamar-, on aquest matí ja s’ha tallat el servei elèctric en descobrir-se que estaven connectats de forma il·legal a un centre de transformació que la companyia elèctrica té a la via pública.

Aquest és el quart hotel denunciat juntament amb el Sun Village, el Savoy i el Mediterranean Sand, tots del mateix propietari. El Sun Village va ser evacuat dijous passat a la matinada per un incendi en un dipòsit de gasoil. L'endemà es va descobrir que estava connectat il·legalment a la llum.

Arran d’aquests fets, Endesa va obrir una investigació que ha permès destapar els altres casos del mateix grup hoteler. La companyia no descarta que n’hi puguin haver més.

Ampliació:

Endesa ha tallat el servei elèctric de l'hotel Marina Sand cap a les deu del matí. Aquest migdia no tenia calculat encara l’import del frau elèctric a l'espera de comprovar si hi havia hagut anteriors incidències.

L’Hotel Marina Sand, situat a l’avinguda Vila de Tossa número 51 de Lloret de Mar, ha mantingut l’activitat gràcies a un generador elèctric. Segons el president del comitè d’empresa de l’hotel, José Luis Sánchez, la direcció no es planteja de moment reubicar cap client. En declaracions a l’ACN, Sánchez ha explicat que l’Ajuntament pot retirar properament el permís d’activitat de forma cautelar si la direcció no aconsegueix regularitzar la situació. Llavors es procedirà a desallotjar l’hotel en cas que no s’hagi solucionat.

Les prop de 240 habitacions que té l’hotel estaven “més que completes”, segons el president del comitè, perquè l’establiment havia hagut d’allotjar els clients del Sun Village i del Mediterranean Sand que ja no tenen activitat arran del frau elèctric. Actualment hi ha entre 600 o 700 clients allotjats. “La direcció ens ha dit que miraran de portar un altre generador elèctric però no sé quina solució trobaran; el cas és que al Sun Vilage i el Mediterranean Sand ja no hi ha clients i els treballadors no saben quan reobriran perquè l’Ajuntament els ha retirat el permís d’activitat”, afirma Sánchez. L’altre establiment afectat pel cas del frau elèctric, el Savoy, també continua amb l’activitat amb l’ajut de generadors elèctrics.

Manifestacions dels treballadors per impagaments

A finals del 2015, els treballadors d’aquest establiment –l’antic Selvamar- van iniciar un seguit de protestes per denunciar problemes per cobrar la nòmina. L’hotel va canviar de propietaris i també de nom però els empleats van manifestar-se en diverses ocasions per denunciar que continuaven sense cobrar el que se’ls devia. La nova direcció es va comprometre el març passat a pagar tots els salaris endarrerits i va començar eixugar el deute de més de 170.000 euros que tenia amb els treballadors a qui els devia els salaris de quatre mesos. La plantilla ho va rebre amb recels i també molta incertesa per la reobertura de l’establiment. La data es va posposar en diverses ocasions per tirar endavant unes reformes.

A finals d’abril, els treballadors van amenaçar amb una vaga indefinida perquè la direcció havia incomplert els seus compromisos adquirits el març davant la Inspecció de Treball. Un cinquantena dels treballadors que formen part de la plantilla no havien cobrat l’abril passat la paga extraordinària de Nadal ni tampoc la liquidació, ja que molts treballadors fan temporada i l’empresa els envia a l’atur mentre l’establiment està tancat. També hi havia el cas de sis treballadors contractats durant tot l’any que no havien cobrat els salaris d’enguany. CCOO va denunciar novament la situació davant la Inspecció de Treball.

La vaga havia de començar el 26 d’abril, dia en què l’establiment obria de nou les portes. Durant cinc hores, la plantilla –formada per unes 70 persones- va mantenir-la fins que la direcció va efectuar els pagaments. “Des de llavors hem anat tirant amb alguns aplaçaments”, ha reconegut el president del comitè.

Fa una setmana, el propietari del grup hoteler –José Luis Velasco- els va demanar fer un aplaçament però els treballadors ho van descartar en assemblea. Avui hi havia prevista una vaga però la direcció els va lliurar ahir un justificant de transferència segons la qual ja havien fet el pagament de la nòmina d’agost. “Curiosament no ho hem cobrat encara i estem nerviosos”, admet Sánchez, alhora que no descarta que demà convoquin una aturada. Actualment l’empresa els deu la nòmina d’agost i alguns plusos en el cas d’alguns treballadors per conceptes com ara horari nocturn.

José Luis Velasco no té cap més hotel a Lloret de Mar a banda dels quatre establiments on s'ha destapat el frau elèctric.

Atrapats a l'ascensor i sense aire

Aquest dimarts al migdia els turistes anaven entrant i sortint de l'hotel Marina Sand de Lloret de Mar (Selva) gairebé amb normalitat. "A les deu del matí ens hem quedat sense llum però mira, estem de vacances i el que volem és passar-nos-ho bé, el que hem fet és marxar directament a la platja", ha explicat una turista asturiana, Henar Fernández.

Els turistes lamenten la informació escassa que han rebut per part de la direcció de l'hotel perquè no saben quan tornaran a tenir subministrament elèctric ni si els hauran de reallotjar en altres hotels en cas que el Marina Sand acabi tancant. Un client turc que passa uns dies de vacances a Lloret ha explicat que se n'ha adonat del tall de llum perquè internet ha deixat de funcionar. "Hem baixat a la recepció a preguntar i ja ens han dit que no hi havia electricitat", ha detallat.

Amb el tall en el subministrament, continua explicant Ali, alguns clients que estaven a l'ascensor han quedat atrapats. "Hem ajudat a obrir perquè poguessin sortir i després ja hem continuat les nostres vacances", ha afegit. "Marxem aquesta nit, ens ho hem passat bé, això no ens suposa un gran problema a nosaltres", relata el turista.

Segons els clients, el generador que per ara manté l'hotel obert no té prou capacitat per abastir electricitat a tot l'establiment. "Només hi ha llum a les zones comunes, a les habitacions no i l'aire tampoc funciona, això és un forn", ha explicat Fernández.