Un gironí treu al mercat la primera dutxa que permet autoaplicar-se protector solar

Es tracta d'un dispensador que facilita protegir-se tot el cos de les radiacions en només 20 segons

Sunprotect & Refresh, la primera dutxa de protector solar autoaplicable d’Espanya, s’ha presentat avui a la Platja del Ter Vell, a l’Estartit. El producte ha estat dissenyat per l’emprenedor Lluís Díaz a Vilobí d’Onyar (La Selva) i ofereix salut a baix cost, ja que per tan sols un euro proporciona una protecció de factor 25. L’aplicació es porta a terme mitjançant un dispensador que, amb l’ajut d’una pistola nebulitzadora, permet protegir el cos sencer en només 20 segons. Es pot instal·lar en qualsevol espai: platges, piscines, càmpings, hotels, etc. Díaz ha afirmat que el principal objectiu del producte és que “totes les persones que van a indrets amb una llarga exposició al sol puguin disposar de protecció solar a baix cost”.

Sunprotect & Refresh ja s’ha començat a distribuir per tota la Península Ibèrica, inclòs Portugal. A Torroella i l’Estartit ja se n’han instal·lat quatre. El gerent assegura que fins ara “hi ha hagut una acceptació molt bona”. Així mateix ho veu la regidora regidora de Gestió Costanera i Platges de Torroella de Montgrí,Sílvia Comas, que ha volgut remarcar el suport de l’Ajuntament de Torroella i l’Estartit “a iniciatives que afavoreixen la prevenció de les persones” i ha manifestat que “esperem que l’any que ve hi hagi moltes més platges que estiguin protegides”.

Producte de qualitat A través dels seus dispensadors, Sunprotect & Refresh ofereix una crema amb factor de protecció 25 de la màxima qualitat avalada per la certificació ISO22.716 (GMP), 9001:200 i ECOCERT. Es tracta d’un oli solar de ràpida absorció amb efecte refrescant i que protegeix dels rajos UVA i dels UVB. Els aparells de Sunprotect es produeixen 100% a Catalunya, tan el dispensador com la crema solar protectora. Segons afirma el gerent de Sunprotect & Refresh, Lluís Díaz, s’ha preferit aquesta opció “perquè apostem per empreses de proximitat”.

En aquests moments la marca té instal·lades nou màquines a l’Estat. Cinc de les quals són a la Costa Brava, quatre a Torroella i una altra a Begur. La majoria es poden trobar en guinguetes de platja, tot i que també estan pensades per ser ubicades en parcs aquàtics, hotels, càmpings i altres tipus d’instal·lacions similars com piscines municipals. A més, també n’hi ha quatre a Portugal.

A la presentació també hi era Pilar Cort, presidenta de l’AECC-Catalunya Contra el Càncer a Girona.

La importància de la prevenció

Sunprotect & Refresh té la voluntat d’oferir salut a l’abast de tothom i alhora “vol incentivar l’ús dels protectors solars d’una manera sostenible, contribuint amb accions com ara disminuir la quantitat d’envasos generats amb les cremes solars individuals”, diu Díaz.

Mitjançant la seva distribució al llarg del territori, es pretén protegir la població dels problemes que pot ocasionar l’impacte del sol. Amb el dispensador de Sunprotect & Refresh es proposa un sistema pràctic i accessible per evitar problemes dèrmics com el càncer de pell. Lluís Díaz fa èmfasi en la necessitat d’informar dels perills de la radiació als turistes que ens visiten de països on no estan tant avesats a prendre el sol i afirma que ara això és possible “per tan sols un euro”. El mateix govern de Dinamarca, a principis d’any, va engegar la campanya ‘Ajuda a un danès’ que demanava als ciutadans de països turístics de sol com Espanya que els ajudin a protegir-se del sol, ja que en aquell país, segons deia la campanya, mor un ciutadà cada dia de càncer de pell. “Nosaltres els oferim una solució”, diu Díaz.

Segons les últimes dades oficials facilitades per l’AECC-Catalunya Contra el Càncer del 2012, a Espanya es van registrar 5.004 nous casos de melanoma, la forma més greu de càncer de pell degut a la seva capacitat agressiva. A la demarcació de Girona, aquell any va haver-hi 73 casos, 15 d’ells mortals. Pilar Cort, presidenta de AECC-Catalunya Contra el Càncer a Girona, ha afirmat durant la presentació que el melanoma “és el càncer de pell menys freqüent, però en els darrers anys ha augmentat la seva incidència i la seva mortalitat”. La projecció per aquest 2017 a Girona és que augmentin les xifres fins al centenar de casos, “un 23% dels quals serien mortals”, conclou. També existeixen altres tipus de càncer de pell com els carcinomes de les cèl·lules basals i els de les cèl·lules escamoses. Els primers es solen localitzar al cap i el coll i no produeixen metàstasi, mentre que els segons sí que ho poden fer i es troben a la cara i al tronc.

Un factor “de prevenció del càncer de pell”

Cort ha alertat que la pell “té memòria”, i que és molt important “fer prevenció entre els nens i joves, ja que l’afectació dels diferents tipus de càncer de pell seran, en la seva majoria, a l’edat adulta”. Per això, amb aquest producte també es pretén incentivar l’ús necessari d’un protector solar entre els més petits d’una manera més amena i divertida. Els efectes nocius per la pell serien la conseqüència d’un abús a la sobreexposició al sol, a una falta de protecció solar i a les cremades solars.

Amb el protector solar, ha assegurat, s’eviten les cremades solars i el dany de les radiacions ultraviolades a les cèl·lules de la pell. La presidenta de Catalunya Contra el Càncer a Girona també recomana posar-se crema cada dues hores i valora positivament la iniciativa de productes com Sunprotect & Refresh: “sempre que es realitzin accions per ajudar a conscienciar la població sobre la importància de protegir-se de la radiació ultraviolada solar i evitar les cremades solars són positives, són una bona eina de prevenció”. “A la llarga, actua com a factor de prevenció del càncer de pell”, sentencia.

Sobre Aniartsun Protect SL

El projecte d’Aniartsun Protect SL va néixer el gener de 2015 a partir de la idea que va tenir el gironí Lluís Díaz de crear un producte que satisfés una necessitat tant important com és la protecció del sol i que alhora fos accessible a tothom. L’empresa té com a filosofia oferir la màxima qualitat al menor preu possible. Deu anys d’experiència de Díaz en el sector de l’aerografia aplicada a la cosmètica avalen el projecte.