La CUP presenta un seguit d'accions per combatre la segregació escolar a Girona

En l'elaboració del document hi ha participat l'exregidora Anna Pujolàs

La CUP-Crida per Girona ha fet públic avui un document de propostes per combatre les segregació escolar a la ciutat, en una roda de premsa en què han participat la regidora Laia Pèlach i l’ex-regidora i membre de la comissió d’educació de la formació, Anna Pujolàs. Les cupaires han recordat que “la segregació escolar i els processos de guetització suposen una vulneració del dret a l'educació”, i han destacat que “si l’educació és una prioritat a la ciutat cal dedicar-hi tots els recursos necessaris per part de l’Ajuntament i exigir al Departament d’Ensenyament les polítiques i recursos que calguin per avançar en l’equitat educativa”.

El document, que s’ha tramès a la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Girona, ha sorgit arran del procés deliberatiu sobre planificació educativa que ha promogut en els darrers mesos la regidoria a través d’una empresa externa. La CUP-Crida per Girona des del principi va mostrar-se molt crítica amb aquest procés, pel fet que s’impulsés d’esquenes al Consell Municipal d’Educació i pel seu elevat cost, que ha ascendit a 18.000 euros. Segons els cupaires, “l’informe final del procés aporta poc, ni fa una diagnosi real del que passa a la ciutat en termes d’escolarització, ni condueix a un pla d’actuació coherent i fonamentat”.

Les propostes presentades per la comissió d’educació de la CUP-Crida per Girona consisteixen en reforçar i dinamitzar l’Oficina Municipal d’Educació; participar de forma activa i compromesa en els espais de treball i coordinació amb el Departament d’Ensenyament i altres agents com ara la Taula Mixta de Planificació Escolar i les Comissions de Garantia d’Admissió; ampliar la dotació dels ajuts per a la igualtat d’oportunitats; promoure un acord del Consell Municipal d’Educació per a l’equitat i la igualtat d’oportunitats en l’educació; i finalment elaborar un protocol de detecció i distribució d’alumnat amb necessitats educatives específiques.