L'Ajuntament de Gironablindarà el perímetre de l'estadi de Montilivi els dies que hi hagi partit, però ha acotat la zona per no afectar cap habitatge. La policia activarà aquesta zona de seguretat tres hores i mitja abans dels matxs, però les restriccions d'aparcament ja hi seran des de la mitjanit anterior.
El consistori recomana als aficionats que arribin al camp a peu o en transport públic. Per això, habilitarà 700 aparcaments dissuasius al Mas Gri i al pavelló de Palau, i els connectarà amb autobusos llançadora que sortiran cada set minuts de Marquès de Camps i arribaran fins a les proximitats de l'estadi.
Com que la majoria dels partits es jugaran en dies laborables (dilluns i divendres), els estudiants de la UdG se'n veuran directament afectats. La Policia Municipal donarà suport als Mossos d'Esquadra –que seran els qui coordinaran el dispositiu de seguretat- i destinarà quinze agents al dispositiu.
Per a la resta de conductors, les restriccions d'aparcament en aquest perímetre de seguretat ja començaran a partir de la mitjanit anterior. Aleshores ja no es podrà aparcar a l'espai destinat a les unitats mòbils (situat davant l'estadi). I vuit hores abans del partit, a cap dels altres aparcaments que hi hagi en aquests carrers.
Això afectarà de ple els estudiants del campus de la UdG. Per això, els dies de partit, l'Ajuntament recomana als universitaris que vagin a les facultats a peu, en bicicleta o en transport públic. "La majoria dels partits es jugaran en dilluns o divendres, que són dies laborables, i hem calculat que com a màxim estem parlant de setze jornades on hi haurà afectació", ha precisat Paneque.
Zona no recomanada
Per arribar fins a l'estadi els dies que hi hagi partit, s'aconsella accedir al camp a peu o bé en autobús urbà. Per això, l'Ajuntament habilitarà un bus llançadora que enllaçarà Marquès de Camps amb les proximitats de l'estadi de Montilivi. Començarà a circular dues hores abans de cada partit i fins a una hora i mitja després que l'àrbitre n'hagi xiulat el final.
Cada viatge costarà 50 cèntims (però serà gratuït per als usuaris de les targetes BUS12 i BUS70). Entre d'altres, aquesta línia d'autobús passarà per davant de l'estació de trens i pels dos aparcaments dissuasius on es recomana que els aficionats que vinguin en cotxe hi estacionin. L'un, al Mas Gri i l'altre, al pavelló de Palau. En total, els dos sumaran unes 700 places.
Quinze agents
L'Ajuntament de Girona es va reunir ahir amb els veïns dels barris de Montilivi i Palau per explicar-los el dispositiu. El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha concretat que, durant la trobada, ja se'ls va explicar que els dies de partit "es garantirà la circulació i la mobilitat de la gent que viu i treballa al sector".
Per fixar el dispositiu, l'Ajuntament de Girona ha parlat amb consistoris com Villareal o Eibar (que també tenen equips a primera divisió). La tinenta d'alcalde de Seguretat, Sílvia Paneque, ja ha explicat però que no es tracta d'una planificació "tancada", sinó que s'anirà revisant i actualitzant a mesura es vagin jugant els partits. "Això sí, al perímetre de seguretat del voltant de l'estadi, no hi haurà canvis", ha precisat.
Per la seva banda, el regidor Joan Alcalà ha admès que l'experiència del consistori amb aquests dispositius de primera divisió és "nul·la", però que l'experiència els permetrà "anar modulant" el dispositiu. Per últim, Alcalà també ha concretat en quin estat es troba el projecte per ampliar la graderia de Montilivi. L'Ajuntament està analitzant ara un segon estudi geotècnic que els ha fet arribar el club –el primer, no era correcte- abans d'emprendre l'obra. "A Montilivi el terreny és argilós i inestable, i ens cal que les condicions tècniques siguin exhaustives", ha conclòs.