Helena Garcia Melero conduirà la presentació de la XIX campanya Peix de Roca de Begur

La campanya anirà del 6 de maig al 5 de juny

El canvi d’ubicació i de format de la presentació de la campanya gastronòmica del Peix de Roca de Begur (Baix Empordà), que organitza l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament, és la principal novetat d’aquest any. La presentació, que es farà el primer dia de la campanya, el 6 de maig, al migdia, deixarà la sala de plens per sortir al carrer, a la plaça de Lluís Esteva i Cruañas, i la conferència es convertirà en una demostració artística. Aquesta és concretarà en una prova de la tècnica d’art japonès Gyotaku (ictiograma), a càrrec de la il·lustradora de la campanya, Mireia Vila. L’acte públic serà conduït per la periodista i presentadora de TV3 Helena Garcia Melero. La presentació, com sempre, es clourà amb una degustació de tastets de plats presentats pels 14 restaurants participants en aquesta edició, que es clourà el 5 de juny. “Hem volgut treure la campanya al carrer amb un toc creatiu davant els cuiners, que són els vertaders artistes”, ha manifestat el regidor de l’àrea organitzadora, Eugeni Pibernat.

L’art Gyotaku és la que s’ha utilitzat en aquesta edició per complementar la imatge de la campanya gastronòmica. A part de la tradicional imatge d’una pedra amb un peix dibuixat i una forquilla, ara s’ha incorporat aquest tipus d’estampació d’origen japonès. Aquesta tècnica, utilitzada durant el segle XIX pels pescadors japonesos per testimoniar les seves captures, consisteix a utilitzar el propi peix pescat com a planxa de gravat. Un cop feta la demostració artística, el públic podrà adquirir els tiquets per fer una degustació de tastets dels plats que oferiran els restaurants. En aquesta edició, hi participen els establiments Cal Bandarra, Casa Juanita, Costa Brava, Diferent, Galena-Mas Comangau, Hostal Sa Rascassa, Hostal Sa Tuna, Hotel Aigua Blava, Hotel Mas Ses Vinyes, Hotel Sa Punta, La Cuina..., Les Brases del Toc-Hotel El Convent, Taverna Son Molas i Toca al Mar. En la campanya, cada restaurant oferirà un menú propi basat en el peix de roca amb uns preus que oscil·len entre els 38 i els 60 euros.

Més novetats

A part de la presentació i la nova imatge, la campanya, que va sorgir l’any 1997 per promocionar la gastronomia local i desestacionalitzar la temporada, presenta dues novetats més. Per un costat, els guanyadors del sorteig entre els participants de la campanya gastronòmica aconseguiran una visita guiada i passejada en barca pel litoral begurenc. El sorteig es farà entre tots els que degustin el menú i hi hauran 8 premis per a dues persones cadascun. La visita guiada i passejada es farà el dissabte 3 de juny, coincidint amb la X Fira del Mar i Botiga al Carrer que es farà durant tot el dia al centre del poble. Per l’altre costat, el 20 de maig es durà a terme el programa de ràdio en directe El Suplement On Road de Catalunya Ràdio. En concret, es farà en directe des de Begur l’apartat gastronòmic del programa, que presenta el reconegut xef, professor de cuina i divulgador de la gastronomia Pep Nogué. La secció de Nogué tindrà lloc entre les 9,30 i 10 del matí a la plaça de la Vila. A més, a les 11 del matí hi haurà al mateix espai un taller per a la mainada.

Aparadors i cuina popular

A més, la campanya, com es porta fent els darrers anys, es complementa amb una sèrie d’activitats diverses. Així, hi haurà el Concurs d’Aparadors, que arriba a la desena edició. El concurs, que es manté durant tota la campanya, es concreta en decorar els aparadors basats en la mostra culinària. Com també el Concurs de Cuina Popular Peix de Roca, que també compleix 10 anys. El concurs de cuina, obert a tothom, es farà el dissabte 27 de maig a la plaça Lluís Esteva i Cruañas a les 12 del migdia. Al final de l’acte, s’entregaran els premis als millors plats, com també als millors aparadors.