L'Ennatura't comptarà amb una cinquantena d'activitats el mes de maig

Més d'un miler de visitants van participar en l'edició passada

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el seu club de màrqueting Natura i turisme Actiu han presentat aquest dijous la nova edició de l'Ennatura't. Enguany hi participen una cinquantena d'empreses que oferiran activitats en espais i parcs naturals de la demarcació. L'objectiu és sensibilitzar i despertar l’interès de visitants sobre els recursos i atractius naturals del territori gironí des d'un punt de vista de turisme sostenible. La campanya, que es farà durant el mes de maig, ha reduït el nombre d'activitats i propostes combinades, de les 140 de l'any passat es passa a 46, però s'aposta per les experiències úniques amb novetats com ara el 'coastering', les sortides en veler quan es pon el sol o l'observació de peixos lluna. Per primer cop també es pot contractar allotjament en algunes de les activitats. Els preus van des dels 3 euros fins als 310 euros.
 
El tret de sortida d'aquesta tercera edició serà l'1 de maig a l'Estartit amb una trobada dels millors Instagramers de la zona (#InstaEnnaturat,) i l’activitat d'Els Robinson, una sortida en vaixell que portarà els participants de l’Estartit a l’Escala per descobrir els penya-segats del parc del Montgrí.

La vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip, ha explicat en la presentació d'aquest dijous que enguany s'ha apostat per la qualitat per damunt de la quantitat i per la creació de productes combinats amb propostes "excepcionals". També s'ha comptat amb la presència del director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos.

Ennatura’t 2017 ofereix un gran ventall d’activitats dirigides a famílies, amants de l’aventura, aficionats a la bicicleta, o a aquells que cerquen la natura per conèixer millor la història del territori. La campanya permet als visitants descobrir el territori d’una manera diferent amb activitats que van dels 3 euros fins als 310 euros com a màxim.

Entre les novetats hi ha el 'coastering', una modalitat del trekking que consisteix en fer un recorregut per la costa fent senderisme, salts d'altura a l'aigua o busseig; sortides en veler durant la posta de sol; l'observació de peixos lluna o passejades pel camí de ronda de la Costa Brava amb una cata de ratafies en una barraca de pescadors. Les activitats del programa van des del cicloturisme, passant pel senderisme, la nàutica o la descoberta de la natura.

Un impacte econòmic de 83.000 euros

Un total de 1.117 visitants van participar en l'edició de l'any passat. En total, es van generar 83.000 euros d'impacte econòmic, segons l'informe encarregat pel patronat. El document recull que el 50% dels usuaris procedia de les comarques gironines i, el 50% restant era de l’àrea metropolitana de Barcelona. Els visitants participaven a les activitats en família i amics, manifestaven un alt grau de satisfacció (9,01 sobre 10), i només el 8 % va pernoctar a la destinació.

Precisament, la combinació d’activitat i allotjament serà el premi que rebrà el guanyador del concurs que el Patronat de Turisme organitza durant tot el mes de maig a Instagram. Per participar en el concurs cal que els usuaris de la xarxa social etiquetin les seves fotografies amb #InstaEnnaturat #InCostaBrava #InPyrenees.