''El seu familiar sortirà del quiròfan d'aquí a mitja hora''

El Trueta crea un sistema per evitar que els familiars dels pacients quirúrgics s'estiguin hores a la sala d'espera

L'hospital Josep Trueta de Girona ha creat un sistema per evitar que els familiars dels pacients quirúrgics s'hagin d'estar hores a la sala d'espera mentre dura l'operació. El centre ha posat en funcionament una sala d'espera virtual, que permet als familiars poder anar a la cafeteria, estar-se a l'habitació (si ja se n'ha assignada una al pacient) o, fins i tot, sortir de l'hospital si així ho desitgen. Quan falta una mitja hora perquè s'acabi la intervenció, el personal del Trueta els truca i els avisa, demanant-los que vagin cap a la sala d'espera de l'Àrea Quirúrgica perquè en poca estona els doctors els explicaran com ha anat l'operació. Ja fa unes dues setmanes que l'hospital Josep Trueta, on cada any s'hi programen fins a 9.000 cirurgies, ha posat en marxa aquest sistema.
 
El nou circuit d'informació als familiars de pacients quirúrgics s'ha posat en marxa aquest mateix mes de març. L'objectiu, segons subratlla el Trueta, és "augmentar el seu confort durant l'espera i permetre'ls molta més autonomia".

La mecànica de la sala d'espera virtual és simple però efectiva. Quan un pacient ingressa a l'hospital per una cirurgia programada, al Servei d'Admissions se'ls informa d'aquest nou protocol i se'ls demana un número de telèfon per localitzar els acompanyants. D'aquesta manera no és necessari que aquests s'estiguin a la sala d'espera durant hores per rebre notícies de com ha anat l'operació.

Amb la creació d'aquesta sala virtual, els familiars poden seguir anant a la sala d'espera si així ho desitgen, a l'habitació (en els casos en què ja estigui assignada), a la cafeteria o, fins i tot, sortir del centre hospitalari. Mitja hora abans que acabi la intervenció, reben una trucada on se'ls demana que es dirigeixin a la sala d'espera de l'Àrea Quirúrgica. Aquí, en pocs minuts ja se'ls fa passar a la sala annexa d'informació per parlar directament amb els facultatius sobre el resultat de la intervenció.

Segons indica l'hospital, "en els casos que s'ha pactat amb la família rebre la informació per via telefònica, se seguirà fent de la mateixa manera". L'hospital Josep Trueta fa cada any unes 9.000 cirurgies programades. Segons precisa el centre, en les dues setmanes d'implantació de la sala d'espera virtual "la valoració dels pacients quirúrgics està essent molt positiva".