Tossa de Mar s'afegeix a les Vies Braves

L'itinerari serà de 300 metres entre la Platja Gran i la Mar Menuda

L’Ajuntament de Tossa s’ha adherit al projecte “Vies Braves”, la xarxa pública d’itineraris marins de la Costa Brava, amb l’objectiu d’ampliar la seva oferta turística, esportiva i de promoció econòmica des de Setmana Santa fins a setembre. La nova ruta de Tossa de Mar unirà la  Platja Gran amb la Platja de la Mar Menuda passant per la desapareguda platja del Reig.

Tossa estrenarà aquesta Setmana Santa la seva Via Brava, un nou itinerari  marí que permet explorar nedant o fent immersió lleugera el litoral de la Costa Brava. L’itinerari marí de Tossa té 300 metres de recorregut i és de dificultat baixa, fet que permetrà gaudir-ne a “tots els públics sense distinció d’edat o forma física. És una via que convida a apropar-te al mar”, en paraules de Miquel Sunyer, impulsor del projecte.

La nova ruta estarà abalisada fins el mes de setembre i compta amb panells informatius on es detalla el nom, el mapa topogràfic i les característiques de la via, a més d’indicacions sobre la biodiversitat i les característiques del fons marí.

Durant l’estiu, la Via Brava de Tossa acollirà una dotzena d’activitats pensades per a fomentar la descoberta, de manera lúdica, saludable i sense riscos, del fons marí. Aquestes sessions gratuïtes promouen les trobades per nedar en grup, la iniciació a la natació d’aigües obertes i la pràctica de la immersió lleugera.

Per posar en marxa el projecte a Tossa, l’Ajuntament ha signat un acord amb l’empresa Vies Braves Swimming SL per un període de dos anys prorrogable a dos anys més. El conveni, que compta amb el suport d’associacions veïnals i professionals de la població, contempla la realització de neteges marines a la mateixa via i la realització de diverses proves esportives a l’itinerari de Tossa, com el “Vies Braves Non Stop” o la “Swim Run”.

Amb l’acord, Tossa apareixerà a tots els espais de publicitat que porti a terme l’empresa (panells en rodes de premsa, fulletons informatius, cartelleria, premsa, radio, televisió, webs, etc).

La regidora de Turisme i Promoció Econòmica, Mª Àngels Pujals, explica que “aquest projecte permet diversificació i desestacionalització del turisme; captar nous segments de mercat; promocionar la destinació; promoure el coneixement, l‘ús racional i sostenible dels recursos naturals; promocionar esport i salut; i pot ser un reclam lúdic, amb fotografia submarima”. Pujals conclou que “aquesta col·laboració és una eina amb gran potencialitat per contribuir a la planificació de l’esport local així com al disseny de polítiques transversals amb altres àmbits, molt especialment el del comerç i el de turisme, així com contribuir a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania mitjançant la progressiva incorporació de la pràctica esportiva com un hàbit d’estil de vida actiu i saludable”.