ERC de Girona detecta mancances en diversos centres escolars

La coalició demanarà a l'Equip de Govern que hi actuï

El grup d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha visitat en el darrer mes tots els centres escolars de la ciutat. La coalició ha pogut conèixer de primera mà la situació dels centres docents i les seves mancances. En aquest sentit, Pere Albertí ha constatat la problemàtica de la segregació escolar i ha proposat “una redistribució de recursos en favor dels centres més desafavorits”, així com abordar el tema de la zonificació.

Els republicans han visitat, durant el darrer mes, tots els centres escolars de Girona. Maria Mercè Roca ha manifestat que “les escoles són estructures de ciutat que fan una feina importantíssima”, i ha volgut agrair la “dedicació i professionalitat dels educadors”, així com la implicació de les AMPAs en els projectes educatius. En les visites dutes a terme fins ara, la coalició s’ha interessat per les mancances i problemàtiques de cada centre, i la portaveu ha anunciat que, a tal efecte, “hem entrat una bateria de preguntes i propostes a la regidoria d’educació”. ERC-MES, en aquest sentit, ha observat forces mancances en alguns dels edificis escolars, i Roca ha demanat que es dibuixi un mapa de l’estat físic de les escoles públiques de Girona i que “s’estableixi un calendari de reformes, amb consignació pressupostària” per poder dignificar aquells centres que es troben en mal estat.


Discriminació positiva
 
El regidor Pere Albertí, coordinador d’aquestes visites, ha declarat alhora que “hem pogut constatar que existeix un greu problema de segregació escolar a la ciutat”. Un informe del Síndic de greuges de l’estiu passat ja alertava d’aquest fet, situant Girona entre els 10 municipis amb més segregació escolar de tot Catalunya. “Hem vist centres on prop del 100% de l’alumnat és d’origen immigrant, mentre que en d’altres escoles aquest percentatge no supera el 15%”, ha explicat Albertí. A tal efecte, el regidor ha reiterat la proposta d’abordar el tema de la zonificació i ha apostat per definir un nou mapa escolar que mitigui aquesta problemàtica. Albertí ha explicat que el govern ja ha iniciat un procés amb aquest objectiu, però ha aclarit també que “molts docents amb els que hem parlat no el veuen prou àgil i dubten que arribi a bon port”. Cal “valentia, ambició i diàleg” per part del govern, ha declarat.
 
A més de la zonificació, Pere Albertí ha demanat que es redistribueixin els recursos en favor dels centres més desafavorits. “Estem parlant de diners, com ara els de les beques d’igualtat d’oportunitats”, però també s’ha referit a d’altres elements com ara “l’impuls dels plans educatius d’entorn, que relliguin escola i barri” o “nous projectes pedagògics per als centres que tenen una composició social desafavorida”.