Olot aquest cap de setmana val per 2

Olotx2 arrenca aquesta nit amb un espectacle de Berto Romero

L’actuació de Berto Romero obrirà aquesta nit l’Olotx2. Amb les entrades pràcticament exhaurides, l’espectacle de monòlegs és la primera de les activitats programades dins la campanya que s’allargarà fins diumenge.

Més de 130 establiments participen aquest any de l’Olotx2 que, com a novetats, amplia la durada a dues nits i incorpora una àmplia oferta d’activitats a les estades i els àpats. A més de l’espectacle de Berto Romero, una oferta musical omplirà aquest dissabte a la tarda el centre d’Olot. A sis escenaris (plaça Major, escales de l’església de Sant Esteve, carrer Sant Rafel, plaça de l’Àngel, plaça del Conill i plaça del Carme) hi haurà música en directe de grups, solistes, escoles i corals de la Garrotxa de les 5h a les 7h. I diumenge a 2/4 de 12 del migdia a la plaça Major tindrà lloc el concert gratuït de El Pot Petit. Visites amb DO olotina i als elements més autèntics d’Olot, rutes en bicicleta, amb carruatge o carrilet... són algunes de les propostes d’aquest cap de setmana.

L’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge i l’Associació de Comerciants impulsa la cinquena edició de l’Olotx2 per tal de promoure la ciutat i la comarca com a destí turístic tot l’any. La campanya manté l’essència de les darreres edicions amb una proposta que valoritza l’oferta turística i comercial, però enguany es vol millorar amb un Olotx2 plus. En aquests moments, els restaurants tenen reservats entre un 75 i 80% dels àpats del cap de setmana, si bé la nit del dissabte i el diumenge al migdia bona part dels establiments ratllen la plena ocupació. Pel que fa als hotels i apartaments, el promig d’ocupació és del 80-85% per tot el cap de setmana, malgrat que la nit del dissabte la majoria d’establiments estan al 100%. De les activitats programades s’han omplert, de moment, el 80% del total.

A l’edició de 2016, l’Olotx2 va tenir un impacte econòmic 434.196 euros, tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis que es van fer a la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 euro invertit des del sector públic a la campanya es van retornar 12’77 euros als sectors. Segueix l’actualitat de l’Olotx2 a la pàgina web.