L'ATC tindrà sis oficines a les comarques gironines al setembre

Comptaran amb una vuitantena de treballadors i es repartiran arreu de la demarcació

L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) es troba immersa en ple desplegament territorial, dins la voluntat de la Generalitat d'estendre la presència de l'agència a tot el territori mitjançant una xarxa d'oficines (tant pròpies com compartides). L'objectiu és que després de l'estiu –en concret, al setembre- l'ATC ja hagi acabat aquest procés d'implantació, que li suposarà passar dels 430 treballadors actuals a tenir-ne més de 800.

A les comarques gironines, l'agència tindrà quatre oficines pròpies. A més de la seu de Girona, n'obrirà de noves a Figueres, Santa Coloma de Farners i la Bisbal d'Empordà. Precisament, el secretari d'Hisenda, Lluís Salvadó, ha estat aquest dijous en aquesta darrera ciutat per explicar a l'Ajuntament quins seran els passos que se seguiran ara.

L'ATC ja ha iniciat els tràmits per contractar, mitjançant adjudicació directa, el lloguer d'un local situat dins la ciutat. Tindrà entre 250 i 350 metres quadrats i hi treballaran dotze persones. L'agència ocuparà el local durant un mínim de cinc anys, renovables fins als deu, i en pagarà un preu màxim de 4,5 euros per metre quadrat al mes.

Salvadó ha concretat que el procés de selecció del personal es farà entre aquest abril i maig. La Generalitat, d'entrada, donarà opció d'incorporar-se a l'ATC tots aquells treballadors de les oficines liquidadores del Registre de la Propietat que hi ha a la comarca.

En paral·lel a l'obertura de les oficines pròpies, l'ATC també n'habilitarà dues més de compartides. Es trobaran a Olot i a Ripoll, als mateixos espais dels consells comarcals que ara acullen el Xaloc (l'organisme creat per la Diputació per a la recaptació dels tributs municipals).

Plenes competències

La xarxa d'oficines de l'ATC a les comarques gironines comptarà amb uns 80 treballadors. Lluís Salvadó ha concretat que, un cop s'acabi el desplegament, l'agència tindrà "capacitat per gestionar tributs molt complexes", com el nou que gravarà els vehicles contaminants, i estarà "plenament capacitada per assumir els reptes de futur" que marqui el Govern.

El desplegament de l'ATC s'emmarca, de fet, dins la voluntat de la Generalitat de desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l'actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana. Entre d'altres, l'agència portarà a terme la recaptació executiva de multes de trànsit o els deutes amb els ajuntaments i també recaptarà tant els impostos propis com aquells cedits per l'Estat que, actualment, també liquiden els registradors de la propietat (Transmissions Patrimonials, Actes Jurídics Documentats, Successions i Donacions).

A banda de les gironines, l'ATC també tindrà oficines pròpies en altres ciutats com Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Tortosa, Mataró, Manresa, Vic, Reus i la Seu d'Urgell.