Espai Gironès tanca el 2016 amb un 3,2% més de vendes

Les instal·lacions reben 9,1 milions de visitants

El centre comercial Espai Gironès ha fet balanç del 2016. Les xifres mostren que ha estat un any positiu per al complex, ja que han augmentat tant les vendes com els visitants. Segons dades facilitades pel mateix centre comercial, durant el 2016 la facturació total va arribar als 97,5 MEUR, això representa un 3,2% més que el 2015. Així mateix, també ha augmentat la xifra de visitants. Durant el 2016 va passar per les instal·lacions de Salt un total de 9,1 milions de persones, un 1,3% més que fa un any.

Pel que fa al tipus de visitant de l'Espai Gironès, es tracta d'un públic familiar que prové no només de les comarques gironines sinó també de la Catalunya del Nord i també de la zona nord i est de la demarcació de Barcelona. També s'ha registrat la presència de turistes francesos, anglesos, holandesos i russos. El percentatge de visitants estrangers se situa entre el 3% i el 4%.

Des del centre comercial destaquen que els mesos que han anat millor des del punt de vista de les vendes han estat novembre (amb un augment del 9%) i desembre (+8%). També subratllen que el creixement del 2016 és superior al d'altres exercicis. Per exemple, el 2015 van augmentar les vendes un 2,5% respecte de l'any anterior i ara, en canvi, el creixement arriba fins al 3,2%. Els sectors que més han crescut durant el 2016 són el de la moda, els serveis i les botigues especialitzades. La resta de sectors s'han mantingut en xifres similars a les de l'any passat.

Ocupació quasi absoluta

Actualment hi ha 122 establiments oberts, el que representa una ocupació del 99,3% de l'espai disponible. A banda de les botigues, també hi ha una benzinera i un hotel que formen part del complex comercial. Des de la direcció del centre comercial indiquen que hi ha diferents negociacions obertes per poder ocupar també els pocs locals que queden buits, amb l'objectiu d'assolir la plena ocupació. Al voltant del 45% dels establiments són botigues de moda i la resta són de complements, restauració i lleure, objectes per a la llar, botigues d'electrònica i de serveis.

El 2016 ha estat un any amb noves obertures i ampliacions d'espais. En total, n'hi ha hagut una dotzena i destaquen la posada en marxa de la cadena FNAC, Desigual i Nespresso, així com l'ampliació d'altres establiments ja existents com Calzedonia o el restaurant König (que ha duplicat superfície).

Espai Gironès, que va obrir les seves portes al 2005, disposa de 40.000m2 de superfície de lloguer que està distribuïda en dues plantes i 2.500 places d'aparcament gratuïtes.