De fet, Info Feina l’ha utilitzat regularment durant dos anys, fins que dimarts passat va descobrir que els anuncis d’AdSense ja no apareixien a la seva pàgina. En el cas del digital gironí Google va rectificar i va tornar a habilitar la publicació d’anuncis poc després de rebre una queixa. Per ara, Info Feina no ha tingut la mateixa sort.
El passat dimarts 20 de setembre els responsables d’Infofeina van detectar que la publicitat de Google no apareixia al seu portal. L’empresa va demanar a la multinacional les raons d’aquest incident, i aquesta va respondre que el web no compleix les polítiques del programa AdSense, segons les quals els editors no poden col·locar el seu codi en pàgines amb contingut "escrit principalment en una llengua no disponible”.
AdSense treballa actualment amb 39 idiomes, entre els quals, efectivament, no hi ha el català. Però sí amb llengües amb menys parlants que aquesta, com l’eslovè, el lituà o el finlandès. Així ho va esgrimir Infofeina en una segona reclamació a Google, que per ara no ha obtingut resposta. Des del departament comercial del portal de feina creuen que la comparativa de parlants és una “raó de pes” que justifica que el català “no hagi de ser una llengua bloquejada per AdSense”.
El mateix li va succeir a aquest portal informatiu de les comarques gironines AraGirona.cat el passat més de juliol. En el seu cas, en primera instància van rebre la mateixa explicació per part de Google: el català no estava disponible per aquest servei. No obstant això, un dia després d’aquesta comunicació, i que el director del mitjà, Marc Estarriola, expliqués el cas a Twitter, Google AdSense va rectificar i va tornar a activar la publicació dels seus anuncis en català al web. A Infofeina es demanen per què ara es reprodueix la mateixa situació amb la seva empresa, en aquest cas sense un desenllaç satisfactori.
AdSense, en català des del 2007
Es dóna la paradoxa que l’any 2007 Google va anunciar, amb “satisfacció”, des d’un bloc oficial que incorporava el català a la seva plataforma de publicitat contextual. Potser per això els recents casos de bloqueig d’aquest idioma no han estat generalitzats. En tot cas, si hi ha hagut un canvi de política, no s’ha comunicat oficialment.
Des d’aquell any han estat i són centenars les pàgines web en català que es beneficien d’aquest sistema, la virtut del qual és que publica anuncis en funció del contingut de la web (a través de paraules clau), cosa que fa més atractiu l’anunci per l’usuari i, per tant, també més rendible per l’anunciant i la pàgina que l’allotja. La mateixa Infofeina feia dos anys que tenia activa la publicitat de Google en català, sense cap problema fins ara.
Sobre les raons d'aquesta sobtada decisió de Google, des d’Infofeina apunten que la gestió d’AdSense a l’estat espanyol es fa directament “des de Google Madrid”. En aquest sentit no descarten que es tracti d’un cas de “rebuig al català”, extrem que no poden confirmar però que “els preocupa”.
AdSense treballa actualment amb 39 idiomes, entre els quals, efectivament, no hi ha el català. Però sí amb llengües amb menys parlants que aquesta, com l’eslovè, el lituà o el finlandès. Així ho va esgrimir Infofeina en una segona reclamació a Google, que per ara no ha obtingut resposta. Des del departament comercial del portal de feina creuen que la comparativa de parlants és una “raó de pes” que justifica que el català “no hagi de ser una llengua bloquejada per AdSense”.
El mateix li va succeir a aquest portal informatiu de les comarques gironines AraGirona.cat el passat més de juliol. En el seu cas, en primera instància van rebre la mateixa explicació per part de Google: el català no estava disponible per aquest servei. No obstant això, un dia després d’aquesta comunicació, i que el director del mitjà, Marc Estarriola, expliqués el cas a Twitter, Google AdSense va rectificar i va tornar a activar la publicació dels seus anuncis en català al web. A Infofeina es demanen per què ara es reprodueix la mateixa situació amb la seva empresa, en aquest cas sense un desenllaç satisfactori.
.@GoogleES ataca el català a la plataforma @Adsense i bloqueja els mitjans que escriuen en català @RaholaOficialpic.twitter.com/3cs4G9kVWr
— Marc Estarriola (@Estarriola) 18 de juliol de 2016
AdSense, en català des del 2007
Es dóna la paradoxa que l’any 2007 Google va anunciar, amb “satisfacció”, des d’un bloc oficial que incorporava el català a la seva plataforma de publicitat contextual. Potser per això els recents casos de bloqueig d’aquest idioma no han estat generalitzats. En tot cas, si hi ha hagut un canvi de política, no s’ha comunicat oficialment.
Des d’aquell any han estat i són centenars les pàgines web en català que es beneficien d’aquest sistema, la virtut del qual és que publica anuncis en funció del contingut de la web (a través de paraules clau), cosa que fa més atractiu l’anunci per l’usuari i, per tant, també més rendible per l’anunciant i la pàgina que l’allotja. La mateixa Infofeina feia dos anys que tenia activa la publicitat de Google en català, sense cap problema fins ara.
Sobre les raons d'aquesta sobtada decisió de Google, des d’Infofeina apunten que la gestió d’AdSense a l’estat espanyol es fa directament “des de Google Madrid”. En aquest sentit no descarten que es tracti d’un cas de “rebuig al català”, extrem que no poden confirmar però que “els preocupa”.