L’Espai Gironès incrementa un 2’5% les vendes durant el 2015

El Centre Comercial va rebre més de 9 milions de visitants durant l’any passat

L’Espai Gironès , que  aquest 2015 ha celebrat el seu desè aniversari,  s’ha consolidat com a centre de referència a les comarques de Girona i les dades del balanç de l’any passat confirmen la tendència a l’alça pel que fa al creixement econòmic.

Durant el 2015 el Centre Comercial va rebre 9.036.000 visitants i els locals situats a les seves instal·lacions van realitzar  vendes per valor de  95’7  milions d’euros, un 2’5 % més que l’any anterior. Al 2014 les vendes van créixer un 3’2 % respecte al 2013.

Els sectors que més han crescut  durant el 2015 són la restauració , el de parament i complements per la llar i l’oci.

Actualment el Centre Comercial acull a les seves instal·lacions 122 establiments, als que s’hi sumen l’hotel  i la gasolinera exteriors. La xifra representa el 98% de l’ocupació total. Pel que fa als locals buits estan en diferents fases de negociació  per intentar arribar a acords i aconseguir la plena ocupació.

Al voltant del 45% dels establiments són botigues de moda, i la resta són de complements, restauració i lleure, objectes per a la llar, botigues d’electrònica i de serveis.

6 noves marques i 4 ampliacions

El fet d’estar a punt d’assolir la plena ocupació és degut al procés de renovació i adaptació que està duent a terme l’Espai. Aquest pla ha comportat l’obertura de sis nous locals per part de firmes de prestigi i 14 renovacions de contracte. Les noves marques que s’han incorporat al centre durant el 2015 i amb les que l’Espai espera atraure nous visitants  són: Time Road, del Grup Festina amb una oferta de rellotges i joies; Claire’s, d’accessoris i complements en bisuteria;  Orchestra, de moda infantil;  Only, marca de referència de moda jove femenina del grup danès Bestseller (Jack & Jones), que ha obert a l’Espai Gironès la seva primera botiga de les comarques gironines; Tramas+, de decoració de la llar; i Koröshi, de roba per a homes i dones.

Una de les fites importants també d’aquest procés ha estat l’ampliació fins a 2.500 m2 de la botiga d’H&M. A més, han ampliat el local la xarcuteria Andreu, Orange i la sabateria Marlo’s.

Espai Gironès disposa de 40.000 metres quadrats de superfície  de lloguer que està distribuïda en dues plantes i 2.500 places d’aparcament gratuïtes.

Pel que fa al tipus de visitant de l’Espai, es tracta d’un públic familiar que prové no només de les comarques gironines sinó també del sud de França i del nord i est de la província de Barcelona, a més de turistes francesos, anglesos, holandesos i russos. El percentatge de visitants estrangers se situa entre  el 3 i el 4 per cent.

Més d’11.000 punts solidaris

La campanya solidària de Nadal  Aquest Nadal tots hi guanyem! que l’Espai Gironès ha impulsat, en col·laboració amb cinc clubs esportius gironins,  per lluitar contra la pobresa i l’exclusió social ha estat un èxit. S’ha arribat als  11.017 punts solidaris, aconseguint d’aquesta manera superar l’objectiu proposat. Aquests punts solidaris es convertiran 11.017 euros que es lliuraran a Caritas perquè els destini al seu programa SIE per afavorir, a través de l’esport, la integració de joves en risc d’exclusió social.  També s’han recollit  474 productes alimentaris per al Banc dels Aliments.

Destaca la gran participació que hi ha hagut per part dels clubs esportius col.laboradors: el Girona FC, l’Spar Citylift Girona, l’Handbol Bordils,  el Club Patinatge Artístic Girona i el Girona Club Hoquei i ADN gironí, així com per part dels  visitants de l’Espai.  444 nens van participar en els diferents tallers infantils que es van organitzar  durant quatre dissabtes a la tarda.

Les activitats nadalenques també han tingut una gran participació. Així, el Tió va rebre 1.481 visites front a les 1.350 de l’any anterior; al Rei Baltasar s’hi van acostar 938 persones, 59 més que al 2014; i per l’Espai Petits Nadal hi van passar 881 persones , mentre que l’any anterior van ser 400.

Altres vies per col·laborar a la campanya eren: fer-se una foto amb el marc “Aquest Nadal tots hi guanyem!” al Punt solidari; fer-se una selfie practicant esport, en un recinte esportiu o al Punt Solidari i publicar-la amb l’etiqueta #totshiguanyem; o enviar a l’Espai Gironès un vídeo esportiu d’un màxim de 10 segons que després el centre compartia al seu Facebook.

L’Espai Gironès fa una valoració molt positiva de la campanya de Nadal i de la resposta dels ciutadans  i destaca que, un cop més, ha quedat demostrada la solidaritat de la societat gironina.

La confiança dipositada per tants clients ha fet créixer en l’Espai Gironès la voluntat de retornar aquest suport a la societat gironina, cooperant amb entitats que treballen perquè a les comarques gironines es tingui un major benestar i es garanteixi un futur millor per a tots. Així, el centre ha col·laborat també amb institucions com la Fundació Oncolliga . El jovent i la seva formació en tots els àmbits ha estat una de les seves prioritats, ja sigui participant en el programa de Beques Joves de la Fundació Jaume Casademont o amb convenis amb clubs esportius amb especial cura per la base com l’Uni Girona i el CB Salt. Amb les arts també ha establert un fort lligam, fent costat al Teatre de Salt i a diferents festivals gironins, així com organitzant esdeveniments culturals com l’EspaidArt.

Desè aniversari

El Centre Comercial també fa un balanç positiu de la campanya “10 anys, 10 moments” que s’ha dut a terme aquest 2015 amb motiu del desè aniversari. La campanya ha programat de gener a octubre un esdeveniment on els protagonistes han estat els que han convertit l’Espai en líder del seu sector a Girona. S’han fet concursos, sortejos, regals, una gimcana, un reconeixement als treballadors del centre i una gran festa d’aniversari amb sorpreses  el mes de maig coincidint amb els 10 anys exactes de la seva entrada en funcionament.