Patronat i Ajuntament de Girona volen treure el màxim profit del rodatge de 'Joc de Trons'

Girona vol acollir la Gala de la Guia Michelin 2016 on es lliuren les estrelles als millors restaurants

Girona és un dels escenaris principals de la sisena temporada de 'Joc de Trons', un dels productes televisius amb més èxit a nivell mundial, seguida per milions d'espectadors. El Patronat de Turisme i l'Ajuntament de Girona no volen deixar passar l'oportunitat per convertir aquest recurs turístic en un ham per atraure més visitants.

Països com Irlanda i Croàcia han fet passes en aquest sentit, creant rutes específiques i també productes turístics pensats per als seguidors de la sèrie, desitjosos de trepitjar els escenaris on els seus ídols han rodat algun dels capítols. Per això, Girona vol pujar al carro i convertir la ciutat en cita obligada per als seguidors de la sèrie.

Abans, però, serà clau veure com ha quedat reflectida la ciutat en els capítols de la sisena temporada, que s'emeten a l'abril. Fins ara, només ha transcendit que una de les escenes principals és la de les escales de la Catedral de Girona, on un dels protagonistes (Jamie Lannister) puja i baixa amb un cavall. De la resta, encara no se'n sap res. "Hem d'esperar a què s'emetin els capítols per veure quins punts són més fàcilment identificables", ha manifestat el cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marín.

Entre les idees que volen impulsar destaca la creació de viatges específics per a bloguers i premsa perquè facin difusió als mitjans de comunicació i a les xarxes socials de la connexió entre la sèrie i la ciutat. També es volen crear paquets turístics específics, visites teatralitzades i també es treballa amb la idea de senyalitzar els deu indrets on la productora va rodar per tal de confeccionar tota una ruta. "L'objectiu és crear paquets que atreguin visitants i que s'hi estiguin més d'un dia", ha explicat Marín.

Per fer-ho, també es demanarà col·laboració a comerciants i restaurants. "El benefici econòmic i el retorn és demostrable", assegura el cap de màrqueting, que recorda que les destinacions que han aprofitat el potencial turístic de la sèrie n'han tret beneficis turístics.

Girona i la Guia Michelin

Entre les accions que el Patronat de Turisme prepara per al 2016 destaca l'objectiu d'aconseguir que la Gala de la Guia Michelin es faci a Girona. És en el transcurs d'aquesta gala –que es fa al novembre- quan es lliuren les famoses estrelles Michelin als millors restaurants d'arreu de l'Estat i també de Portugal. Per tant, és una de les cites més importants del món de la cuina. El director del Patronat, Ramon Ramos, ha explicat que l'acord està pràcticament tancat (ha parlat d'un 90% de possibilitats) i ha destacat que és una cita que "donaria prestigi" a la destinació.

A més, el Patronat dedicarà el 2016 a la gastronomia i al golf. En el cas de la cuina, la decisió s'ha pres perquè El Celler de Can Roca continua considerat el millor restaurant del món segons la revista 'Restaurant' i també perquè l'Escola d'Hostaleria de Girona (d'on van sortir els germans Roca) celebra el 50è aniversari. "Seria rodó poder entregar les estrelles Michelin a Girona coincidint amb aquesta efemèride", ha manifestat Ramos.

A la recerca del turista rus

El turisme rus havia esdevingut en els darrers anys un dels públics que anava a l'alça a la Costa Brava. Amb les darreres restriccions imposades pel govern rus als seus ciutadans a l'hora de viatjar de vacances, aquest turisme ha baixat. No obstant això, el 2015 les dades del Patronat recullen que Girona va rebre 4.645.763 visitants (un 3,32% més que al 2014 i sense tenir en compte els apartaments turístics) i que hi va haver 18.888.280 pernoctacions (un 2,83% més que el 2014).

El Patronat ha tornat a situar el turista rus entre les seves prioritats. Segons Ramos, aspiren a captar aquells visitants que fins ara passaven les vacances a Turquia i que, a partir d'ara, ja no hi podran viatjar. El govern rus ha prohibit als operadors turístics contractar viatges a Turquia, on anualment hi viatjaven 4,5 milions de ciutadans russos.

Aquesta decisió fa que el Patronat aposti per enfortir les campanyes i accions a Rússia durant el primer quadrimestre de l'any per aconseguir que aquests turistes ara es decantin per la Costa Brava.