El rector de la UdG creu que la universitat ha ha dit 'no' clarament al '3+2'

Bonet reitera que l'allargament dels màsters encareix la formació

El rector de la UdG creu que la universitat ha llançat un "missatge clar" tant al govern de la Generalitat com a l'Estat contra l'anomenat '3+2', la proposta que planteja reduir els anys de grau a tres i ampliar els de màster a dos.

El referèndum sobre el '3+2' que es va fer els dies 16 i 17 de desembre ha tingut un resultat claríssim. Va guanyar el no per un 86,68% dels vots, seguit de lluny pel sí condicionat a una negociació entre la comunitat universitària per implantar un 3+2 popular que ha aconseguit un 11,6% dels vots. El suport a aquesta proposta només ha obtingut el 0,64% dels vots.

Aquest dilluns, els estudiants organitzadors i el rector han valorat els resultats en roda de premsa. El portaveu del Consell d'Estudiants, Ferran Coll, i el del SEPC, Pau Turró, conclouen que ha estat un èxit de mobilització perquè amb un 21% de participació d'estudiants és la consulta que més vots ha aconseguit, per sobre de les eleccions a rector.

Han punxat una mica, però, en la participació de personal de la universitat, PAS i PDI. Per això, proposen crear una taula rodona de debat de tots els afectats per qualsevol possible reforma per involucrar tothom i conèixer el posicionament de la comunitat educativa.

El rector de la UdG, Sergi Bonet, ha fet costat als estudiants i ha assegurat que en moments incerts com l'actual –que amb canvis de govern no se sap ben bé cap on anirà la possible reforma- és important que la universitat faci sentir la seva veu. Bonet ha reiterat que, al seu parer, els estudis superiors haurien de ser gratuïts per a tothom i, per això, carrega contra un model que proposa allargar els màsters –més cars que els estudis de grau- perquè podria limitar l'accés a completar la formació universitària.

Bonet sosté que qualsevol reforma ha de comptar amb el consens de les universitats i, a més, també ha de tenir un pla de viabilitat econòmica i una justificació acadèmica que, per ara, opina que no existeix. El rector insta a signar un pacte per l'educació gratuïta i no excloent, que permeti a tots els joves completar la seva formació universitària independentment de la seva capacitat econòmica.