La sisena edició del Shopp Out a Girona manté l'afluència de visitants malgrat la pluja

Més de 40.000 persones van acudir a aquest esdeveniment de compra social

Girona s'ha consolidat com a capital del 'shopping social' amb la sisena edició de Shopp Out que es va fer entre el dimecres i el diumenge passat a la seu de la Fundació Ramon Noguera de Girona. Aquest esdeveniment permet difondre i donar suport a la feina que porta a terme l'entitat. El 5% de les vendes es destinen a impulsar els seus projectes socials.

La pluja dels primers dies no va evitar una bona afluència de gent. Les primeres estimacions situen en més de 40.000 persones el nombre de visitants, una xifra similar a la que es va registrar a l'edició del mes de maig. Entre les novetats, hi havia espectacles infantils, actuacions musicals i una oferta gastronòmica. El públic assistent va poder gaudir de les variades ofertes de productes, amb descomptes de fins al 70%, de les més de 30 marques de moda en una superfície de més de 4.500 metres quadrats.

La directora-gerent de la Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich, destaca que les bones xifres d'assistència demostren "l'arrelament dins de la societat gironina del concepte de Shopp Out, que ajuda a difondre i a visualitzar el projecte social de la Fundació Ramon Noguera". Perich reconeix que les novetats quant a l'oferta gastronòmica, els espectacles infantils i les actuacions musicals han ajudat a consolidar Girona en la capital del shopping social: "Tot i la climatologia adversa, hem mantingut la mateixa afluència de gent", afegeix.

La pluja que va caure dimecres al matí a Girona no va aturar els visitants, que dimecres van fer cua a l'exterior de la seu de la Fundació Ramon Noguera per poder-hi accedir quan es van obrir les portes, a les 10 del matí. L'assistència es va intensificar durant el cap de setmana fins al tancament del sisè Shopp Out, diumenge a les 3 de la tarda.

En aquests cinc dies els visitants han trobat articles per a la llar, roba d'home, dona i infantil, calçat i altres complements d'una trentena de marques i de la botiga laFundació, la marca pròpia de la Fundació Ramon Noguera, que està oberta tot l'any en aquest mateix espai.

La Fundació Ramon Noguera ha potenciat en aquesta edició el concepte 'Happy Shopping' per aconseguir que els visitants puguin trobar-hi tot el que necessiten per passar una jornada agradable. Així, les 'pop-up stores' presents s'han complementat amb espais de descans i esbarjo, zones chill out, música, espectacles infantils i una oferta de restauració innovadora, el 'food truck' o furgonetes que es converteixen en restaurants amb rodes. Les actuacions musicals han anat a càrrec de Double Chick i La Time Machine, mentre que també hi ha hagut activitats infantils amb Companyia La Lluna, Els Atrapasomnis, Boti-Boti i Espai de Qstura.


La primera edició, el 2013

L'èxit i el ressò d'aquesta iniciativa pionera de la Fundació Ramon Noguera ha anat en augment des de la primera edició que va tenir lloc el 2013 i que va comptar amb tres marques en un espai de només 300 m2. En la segona edició l'espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig de l'any passat es va passar a 20 firmes comercials amb més de 4.000 m2 d'exposició. El nombre de marques va créixer a l'octubre del 2014 fins a la trentena que s'ha mantingut en les edicions posteriors.

La Fundació Ramon Noguera, que enguany celebra el seu 50è aniversari, està especialitzada en la creació i gestió de centres i serveis adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual i a infants amb trastorn. La Fundació desenvolupa activitats des de dues àrees, la laboral i la social, dóna atenció a més de 900 persones al llarg de l'any i té 250 treballadors, 160 dels quals amb discapacitat.