El Consorci de Viles Termals de Catalunya llança una campanya publicitària per atraure més turistes

Joaquim Arnó defensa que el turisme lligat a les aigües termals és "un producte no deslocalitzable i d'alta qualitat"

Els vuit municipis del Consorci de Viles Termals de Catalunya han presentat aquest dimecres la campanya 'Catalunya Termal', per impulsar una marca turística lligada als balnearis i el termalisme. El president del Consorci de Viles Termals de Catalunya i alcalde de Caldes d'Estrac, Joaquim Arnó, ha assenyalat que la campanya vol donar a conèixer a nivell català i internacional les destinacions termals del país, "un producte no deslocalitzable i d'alta qualitat".

La campanya consta de la renovació del portal www.catalunyatermal.cat, així com d'anuncis per a ràdio i televisió, que pretenen mostrar els beneficis de les aigües mineromedicinals i els atractius culturals de les viles termals. Els municipis aplegats al Consorci de Viles Termals de Catalunya són Caldes d'Estrac, Caldes de Malavella, Caldes de Montbui, el Vendrell, la Garriga, Sant Climent Sescebes, Sant Hilari Sacalm i Santa Coloma de Farners.

Durant la seva intervenció, Arnó ha destacat que el sector públic "té l'obligació de donar suport i cobertura al sector privat", mentre que les empreses "han de generar riquesa i ocupació a nivell local". El representant del Consorci ha indicat que aquest "és el nostre objectiu" a l'hora de tirar endavant la campanya de promoció dels balnearis.

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha estat l'encarregat de cloure l'acte, que ha tingut lloc aquest dimecres al migdia al Born Centre Cultural. El conseller Puig ha considerat que "el turisme és una oferta de sentiments, emocions i experiències" i ha cridat els empresaris del sector a "repensar permanentment aquesta oferta per posicionar-se en un món cada cop més complex, però que ofereix més i millors oportunitats".

En acabar els parlaments, els participants han pogut comprovar directament les diferències entre l'aigua termal i l'aigua corrent de la xarxa a través de dues fonts instal·lades en la sala de conferències del Born Centre Cultural. Els assistents també han pogut degustar aigües, dolços, embotits i licors tradicionals que s'elaboren en els vuit pobles que formen part del Consorci de Viles Termals de Catalunya i que també es volen promocionar com a atractius gastronòmics d'aquestes localitats.