El Girona10 dispara el nombre de visitants als museus de la ciutat

Un 80% dels visitants han estat catalans

La campanya de promoció turística impulsada per l'Associació d'Hostaleria de Girona amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona, el Girona10, celebrat aquest cap de setmana, ha tancat la quarta edició amb una valoració molt positiva tant per part dels organitzadors com del consistori. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha destacat que amb l'"esquer" de les ofertes a hotels i restaurants s'està aconseguint vendre "un model de ciutat" a un tipus de visitant que "no només visita Girona per menjar en un bon restaurant".

Segons la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, el Girona10 és ja "la festa d'hivern dels gironins" i "una magnífica plataforma" per donar a conèixer als visitats en tres dies les propostes culturals i lúdiques de la ciutat. Segons ha apuntat, la celebració del Girona10 ha fet que durant el cap de setmana les consultes a l'oficina de turisme de la Rambla hagin estat un 61% superiors a les d'un cap de setmana normal, i un 13% superiors a les registrades l'any passat durant el certamen. A més, les visites guiades a la ciutat organitzades al Punt de Benvinguda s'han incrementat un 57%, amb un especial èxit de la visita guiada a la Catedral que han fet més de 300 persones.

Pel que fa a la procedència dels visitants que han fet consultes a les oficines de turisme, més del 80% eren catalans i un 12% francesos. D'entre els catalans, Coralí Cunyat ha destacat que més del 50% eren de les comarques gironines, el que demostra, ha dit, que el Girona10 "compta amb la implicació del territori".

La regidora de Turisme i Comerç també ha destacat el seguiment del conjunt d'activitats culturals i esportives organitzades en diferents punts de la ciutat i l'increment de visitants als museus que ha estat del 22%, amb els Banys Àrabs com a protagonista principal coincidint amb el Temps de Flors.

També ha tingut molt bona acollida la venda d'entrades per espectacles amb preus reduïts i els carnets cultura. Segons Coralí Cunyat s'han venut 328 entrades, respecte les 162 de l'edició de l'any passat, i s'han fet 66 carnets de cultura, 45 més que en el Girona10 de l'any passat.

Bona acollida de les ofertes a hotels i restaurants

El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Josep Carreras, ha assegurat que la resposta del sector ha estat "magnífica", el que demostra, ha dit, que "quan treballem junts sumem" i que així s'ha aconseguit l'objectiu principal que era "fer ciutat".

Sobre les xifres, Carreras, tot i que encara queden molts establiments per consultar, ha avançat que seran superiors a les de l'any passat. Pel que fa als restaurants, i amb només un quart dels 39 restaurants que hi han participat consultats, en els tres dies del Girona10 s'han servit més de 8.000 menús.

En quant els hotels, Carreras ha apuntat que el divendres es va assolir una ocupació del 75% que va pujar fins el 92% la nit de dissabte tot i que alguns establiments estaven fora de Girona, el que els feia menys atractius per als visitants.
Sobre la novetat de l'edició d'enguany, el vermut, el pressident de l'Associació d'Hostaleria de Girona ha explicat que entre dissabte i diumenge se n'han servit més de 400.