Els càmpings gironins tanquen la temporada d'estiu amb un 7% menys de pernoctacions

L'Associació de càmpings intensificarà la presència a Internet

L'Associació de càmpings de les comarques de Girona es fixa com a objectiu recuperar l'ocupació que tradicionalment hi havia hagut el mes de juliol i l'última setmana de juny. Els càmpings de la demarcació han tancat l'estiu amb un descens global del 7%, una caiguda més lleu de la que indicava el mes de juliol que aquest 2014 ha estat nefast per aquest tipus d'establiments turístics.

"Ha estat una temporada complicada perquè sobretot el juliol ha estat un mes amb una davallada molt i molt important", ha explicat Miquel Gotanegra que assenyala que el descens està motivat sobretot perquè han fallat els turistes holandesos. Els empresaris del sector han notat un 21,8% menys d'holandesos durant el juliol perquè a Holanda han començat les vacances escolars més tard que altres anys i per l'efecte mundial de futbol.

"Ens ha fet mal, tot i que gràcies a l'augment del turisme francès i alemany podem tancar la temporada amb un descens més suau", ha afirmat Gotanegra que també detalla que durant el mes d'agost ha "treballat bé" i que el setembre també ha estat un bon mes, tot i que és quan la xifra de negoci és menor perquè les tarifes són més baixes.

Aquest divendres, els càmpings de les comarques gironines han fet balanç de la temporada i han presentat les noves línies de treball en l'assemblea anual de l'Associació. Gotanegra ha indicat que el que més preocupa als càmpings és que acumulen cinc anys tancant l'estiu amb xifres negatives. "Anem sumant percentatges negatius, és el que més ens preocupa i on treballem ara mateix per reorientar la promoció perquè no podem continuar caient", ha afirmat Gotanegra.

El president de l'Associació destaca que cal una reflexió i una aposta decidida per obrir nous mercats i trobar fórmules per atraure nous públics. L'Associació destinarà mig milió d'euros en un nou pla de promoció que posa l'accent en la necessitat d'incrementar la presència a Internet. El nou pla inclou promoció digital i el llançament d'un nou web de l'associació que es converteixi en un autèntic motor per reservar en línia i per fer arribar l'oferta gironina a nous mercats.

"Adaptarem el producte al públic: si busquem turistes sèniors els explicarem què els podem oferir i, paral·lelament, llançarem l'ham a visitants joves i famílies", ha explicat Gotanegra. La recerca de nous perfils no fa oblidar, però, els mercats emissors habituals i els càmpings gironins tornaran a ser a les fires més importants del sector, a Alemanya, Bèlgica i Holanda.

L'Associació té 75 associats -el 80% dels càmpings que hi ha a la demarcació- i ofereix 119.308 places d'allotjament de les 135.000 que hi ha a les comarques gironines.