La Costa Brava mantindrà el nombre de turistes russos aquest any

L'objectiu és expandir-se per les repúbliques soviètiques com a destinació

Del 15 al 22 de març, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona participa en dos dels principals esdeveniments promocionals que acull la capital russa, Moscou, amb l’objectiu de presentar l’àmplia oferta turística de la destinació gironina per la temporada 2014, en un moment en què la tensió política i social entre Europa i Rússia és latent a causa del conflicte amb Ucraïna.

El vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Calm, que s’ha desplaçat a Moscou per assistir a l’acte oficial que la Generalitat de Catalunya ofereix a autoritats, operadors turístics i periodistes russos, ha manifestat que, «pel bé de les destinacions turístiques catalanes i també gironines que treballem amb el mercat rus i ucraïnès, desitgem que la situació de tensió política i social que vivim entre Europa i Rússia, a causa del conflicte ucraïnès, es resolgui al més aviat possible. Som en una època en què els turistes han de prendre decisions respecte a les seves vacances i efectuar reserves».

Els principals operadors estan satisfets amb els comunicats oficials de l’ambaixada d’Espanya, però resten intranquils i a l’espera de l’evolució del conflicte. Pel que fa al turista ucraïnès, està amoïnat per l’emissió de visats i la incertesa política del moment.

A les fires Intourmaket i Mitt, el Patronat de Turisme hi assisteix amb un espai promocional i una agenda de reunions amb operadors turístics —Tez Tour, TUI Rússia, Natalie Tours Incoming i Annex Tour, entre d’altres.

Concretament, a la fira Intourmarket, que ha tingut lloc del 15 al 18 de març, el Patronat de Turisme hi ha participat des d’un espai dins l’estand de l’operador turístic Coral Travel —que l’any 2013 va portar a la Costa Brava uns 30.000 turistes—, on ha donat a conèixer els atractius turístics de les destinacions de la Costa Brava sud que l’operador programa.

En aquesta fira, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha estat reconegut per l’operador rus Tez Tour com un dels organismes que més bé promociona, de manera conjunta, les seves destinacions turístiques.
Pel que fa a la fira Mitt, que va començar ahir, 19 de març, i que finalitza el diumenge 22 de març, l’espai per promocionar la Costa Brava i el Pirineu de Girona s’emplaça dins l’estand de Catalunya, gestionat per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya. A la Mitt, el Patronat de Turisme està acompanyat pels municipis turístics de Lloret de Mar i Castell-Platja d’Aro, com també per diverses empreses turístiques gironines —Rigat Park Hotel, Alva Park, Playas Lloret i Costa Brava Dreams—, cadascuna de les quals presenta les novetats i els preus de productes i serveis.