L'Oficina de Turisme de Platja d'Aro atén 24.000 persones el 2013

L’oferta de visites guiades i culturals aconsegueix la participació de 4.200 persones

Durant l’any 2013 l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha atès 23.962 consultes presencials (-3% en relació al l’any anterior), unes dades que no comptabilitzen però, les realitzades per telèfon i correu electrònic.

Simultàniament, el lloc web municipal de promoció turística, en el conjunt de les seves cinc versions idiomàtiques –català, castellà, francès, anglès i rus- ha acumulat 226.120 visites (+8’1%) amb 163.236 usuaris únics (+5’8%). Alhora, el programa de visites i activitats guiades ha aconseguit una participació de 4.200 persones.

Les xifres de l’Oficina de Turisme mostren com el 70% de les consultes (16.894) són a l’estiu, de juny a setembre. El mesos amb més activitat són: agost (6.731), juliol (4.563), i setembre (2.941); i els idiomes més utilitzats: català (38%), francès (28’7%) i castellà (10’3%) –per sobre de l’holandès (6%), l’anglès (5’2%), o l’alemany (4’9%)-. En els darrers 14 anys s’han registrat més de 465.000 consultes amb una mitjana anual de 33.200 atencions personals. Aquest equipament municipal està en servei tots els dies de l’any -excepte quatre festius nadalencs- oferint 3.100 hores d’atenció personal, telefònica i telemàtica a residents, visitants i turistes.

El lloc web municipal de promoció turística ha rebut, el darrer any, 226.120 visites (simultàniament, la web del ciutadà 70.018 més); un augment d’uns 24.000 impactes, fruit d’un major nombre de vistes a les versions en francès i anglès, que ja representen el 20% i el 12% del global. Les pàgines en rus (2%) i castellà (23’5%) es mantenen, i baixa el nombre de visites en català (42’5%). Els usuaris han visitat 813.602 pàgines amb un temps mitjà de 2 minuts i 13 segons.

En relació a les xarxes socials, el facebook municipal ha tingut 769.723 impressions i 466 nous usuaris amb opció “m’agrada” (tancat l’any amb 2.884), el perfil de twitter 602 nous seguidors (acaba l’any amb 1.298), i el canal a youtube 4.085 visualitzacions (acumula un històric de 10.771). Durant el 2013 (febrer) s’ha estrenat el newsletter municipal, del que se n’han fet 27 edicions lliurades a 1.600 contactes registrats; i la primera app del municipi –activa des de maig- ha aconseguit 1.706 descàrregues i un total de 6.107 accessos al mateix, disponible en sistema iOS, però que properament s’ampliarà a Android.

Darrerament, la triple oferta de visites i activitats guiades ha registrat l’any 2013 una participació 4.196 persones. La iniciativa va començar l’estiu de 1996 amb la visita al Nucli antic i Museu de la Nina de Castell d’Aro. A l’agost de 1999 s’hi va incorporar el Camí de ronda de Platja d’Aro i Vil—la Romana de Pla de Palol; i a l’estiu de 2002 el Camí de Ronda de S’Agaró. Aquest darrer estiu s’ha renovat i ampliat l’oferta amb rutes en bicicleta, i visites naturalistes, familiars o nocturnes. Des dels seus inicis, gairebé 150.000 persones han gaudit d’alguna de les propostes.