El Festival de la Porta Ferrada tanca amb un 91% d'ocupació

El director del certamen aposta per trobar nous escenaris

El Festival Internacional de la Porta Ferrada ha tancat la 51a edició amb un amb una ocupació del 91% de mitjana. El certamen ha acollit 11.105 persones, que han assistit als 21 espectacles de teatre, dansa i música que s'ofertaven, 10.296 als espectacles de pagament i 890 als gratuïts. 6 dels espectacles han exhaurit totes les localitats: 5 dels 10 de l'Espai Port, escenari principal del festival, i les dues sessions de 'Concerts per a nadons'.

Albert Mallol, director artístic del Porta Ferrada, ha explicat que cal "saber jugar amb tot l'espai" i trobar nous escenaris als espais emblemàtics de Sant Feliu i s'obre a fer un lloc als espectacles teatrals i musicals. Entre els espectacles que han penjat el 'sold out', hi ha el concert inaugural a càrrec de Diego el Cigala, les actuacions de Manel i l'Orquesta Buena Vista Social Club, i els espectacles 'T'estimo, ets perfecte, ja et canviaré' i Carmen, a més dels dos 'Concerts per a nadons'.

Concretament, el festival ha acollit 10.296 persones als espectacles de pagament, a més de 565 invitacions. Quant als espectacles gratuïts, han rebut 890 espectadors aproximadament.

El cicle gratuït Música a la ciutat ha permès descobrir o redescobrir espais emblemàtics de la població empordanesa amb la música en directe com a banda sonora (Casa Traschler, Casa Nadal-Udaeta, pati de l'Escola de música, Espai Carmen Thyssen o la plaça del Mercat). Aquest arrelament del Festival a la ciutat, fruit dels acords amb diversos establiments, associacions i entitats guixolenques, pot donar en el futur un caràcter diferenciat a Porta Ferrada i potenciar un dels actius més importants de promoció de Sant Feliu de Guíxols.

Marcar un perfil diferent a la resta de festivals

Segons ha explicat Mallol en declaracions a l'ACN, el certamen ha trobat a faltar "una certa estabilitat" i el nou sistema de gestió "una altra arrencada". Al seu entendre, a nivell direcció artística, el nou model de gestió dóna els paràmetres per dissenyar a 2 o 3 anys i poder "assentar un perfil, que és diferent de la resta de festivals".

Mallol ha recordat que el festival ha estat "porta d'entrada" a molts artistes que han acabat esdevenint un "segell" propi, i avança que en el mapa de festivals de l'estiu s'hi poden fer un lloc els espectacles teatrals i musicals. "Hem de saber jugar amb tot l'espai i fer viure les arts escèniques a tota una ciutat", ha conclòs.

De la seva banda, el vicealcade de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó, ha expressat la seva satisfacció per l'aposta realitzada amb la gestió professional duta a terme per l'empresa Bitò Produccions. Pere Albó considera que la tasca ha estat "excel·lent". En aquest sentit, l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols pretén consolidar en el futur el model de qualitat aconseguit com a pauta a seguir en els propers anys.