Pares i mares bloguers britànics visiten la Costa Brava

Set famílies visten durant set dies la demarcació de Girona

Seguint l’estratègia i l’aposta dels darrers anys per la innovació en la promoció i difusió de les marques i l’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a través de les xarxes socials, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya endeguen una innovadora acció promocional amb l’organització del primer blogtrip a l’Estat espanyol adreçat a pares i mares bloguers que viatgen amb fills a destinacions turístiques.
 
Del 28 de maig al 2 de juny, tindrà lloc el viatge adreçat a pares i mares bloguers del Regne Unit, membres de l’associació Britmums, centrat a donar a conèixer establiments turístics, productes i activitats culturals, gastronòmiques i esportives idònies per fer en família durant unes vacances a la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

L’associació Britmums compta actualment amb 4.200 bloguers i més de 8.500 blogs dedicats a educació, viatges, estil de vida i bellesa.

El reduït grup de prescriptors i bloguers, acompanyats cada un d’un fill d’entre 9 i 14 anys, durà a terme un intens i variat programa de viatge de descoberta, que inclou visitar les illes Medes en un vaixell amb el fons de vidre, un taller de ceràmica a la Bisbal, un pícnic en un celler de la DO Empordà, una visita a través de jocs òptics al Teatre Museu Dalí de Figueres, un taller de tauleta tàctil, un curset pràctic de cuina, un vol al túnel del vent de Castelló d’Empúries, activitats nàutiques a la badia de Roses, activitats a la natura a la vall de Núria, i allotjament a diversos càmpings de bungalous de la Costa Brava.
 
Participen al viatge periodistes i bloguers com ara Steve Keenan, de www.travelperspective.co.uk/blog i periodista de la secció en línia de viatges del Sunday Times, i Mark Frary, de www.travellingwiththekids.com. Les  mares blogueres són Kirstie Pelling, del portal www.familyadventureproject.org i el blog http://kirstiepelling.blogspot.com.es; Lucy Campbell, de www.familyaffairsandothermatters.com; Gretta Schifano, de www.mumsdotravel.com;  Rosie Shelley, del portal www.rosiescribble.co.uk, i Jen Howze, dels portals www.jenography.net i www.britmums.com.
 
Entre tots els participants reuneixen més de 27.000 seguidors a les xarxes; la comunitat Britmums compta amb 19.800 seguidors a Twitter, i també amb una participació molt activa en altres plataformes socials com ara Facebook, Youtube, Google+, Pinterest i Instagram. Diversos bloguers col·laboren en els blogs de viatges dels diaris The Times i Daily Telegraph.

Arran d’aquest blogtrip, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme volen que es generin continguts, apunts (posts), vídeos, mencions i comentaris a les xarxes socials en què actuen els participants a fi de fer difusió de la destinació en portals de referència al Regne Unit. Es tracta que els bloguers coneguin la destinació a través dels productes dirigits al turista que viatja en família, que comentin les seves experiències sobre les vacances, que descriguin els serveis i les activitats que han compartit amb els fills, i que estimulin els seus seguidors a visitar Catalunya i la Costa Brava.
Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesta que «som un Patronat de Turisme dinàmic i pioner quant a la definició de fórmules promocionals en utilitzar les noves tecnologies aplicades al turisme». Ramos afegeix que «aquest blogtrip és diferent dels anteriors perquè serveix concretament per posicionar la Costa Brava i el Pirineu de Girona com a destinació familiar al mercat britànic».
 
Antecedents en promoció i difusió a les xarxes socials
 
Des de 2009 el Patronat de Turisme Costa Brava Girona disposa de perfils a les xarxes socials Facebook, Twitter, Youtube i Flickr, i posteriorment a Instagram i Pinterest, per comunicar-se de manera dinàmica, ràpida i directa amb els visitants i turistes potencials.
 
A la primavera de 2011, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va ser l’entitat turística pionera a Catalunya, i la segona a l’Estat espanyol, a incorporar l’organització de blogtrips, viatges de bloguers de turisme, en l’estratègia de promoció i difusió de les seves marques turístiques.
 
El 2011 va tenir lloc el blogtrip #InCostaBrava, adreçat a 15 participants, que en set dies va assolir 17 milions d’impressions a les xarxes, va ser trending topic mundial durant quatre dies i va tenir presència a 27 països. Des de 2011 fins a la primavera 2013 s’han dut a terme un total de 13 blogtrips genèrics de Costa Brava i Pirineu de Girona, i també d’específics, com ara de gastronomia, cultura, salut i benestar, accessible, en els quals han pres part 103 bloguers nacionals i internacionals que han generat més de 221 milions d’impressions —durant els períodes que es va fer la monitorització de les xarxes—, i s’han publicat més de 500 apunts (posts), reportatges i vídeos de la destinació.
 
L’estratègia promocional a les xarxes socials de les marques Costa Brava i Pirineu de Girona va tenir la seva actuació més destacada amb l’organització del congrés TBEX Europe Costa Brava 2012, que va aplegar més de 350 bloguers de viatges, turisme i estil de vida procedents d’arreu del món. Aquest 2013, s’ha col·laborat en diversos blogtrips temàtics, i s’han atès tretze bloguers especialitzats en golf i turisme.
 
En el decurs d’aquests anys la presència a les xarxes socials ha anat incrementant la presència d’apunts (posts), comentaris, imatges i vídeos referits als productes del conjunt de l’oferta turística de la demarcació de Girona, des d’una vessant vivencial, subjectiva i prescriptiva.