IPS i CUP reclamen estacions de Girocleta compartides a Girona i Salt

Han demanat a ambdós ajuntaments que estudiïn la proposta

Els grups d'Independents per Salt (IPS) i la CUP de Girona han reclamat que el servei de Girocleta s'estengui al municipi de Salt. Per les dues formacions, el gran flux de trànsit entre ambdós municipis demana mesures com ara aquesta, que té l'objectiu de promoure l'augment de l'ús de la bicicleta en el gran nombre de desplaçaments diaris es realitzen entre Salt i Girona. IPS i la CUP han fet una crida als respectius ajuntaments a estudiar la proposta i implementar-la, i han proposat que es busqui el finançament d'altres administracions que ajudin a fer-ho possible.

Per la seva banda IPS reivindica que es promogui la creació d'una xarxa real de carrils bici per connectar les zones més concorregudes del municipi. Aquesta xarxa ha d'unir de nord a sud i d'est a oest els principals centres culturals, esportius i educatius, i facilitar la mobilitat amb la ciutat de Girona a través d'uns eixos principals que absorbeixin les rutes amb més densitat de trànsit. La CUP fa temps que està reivindicant nous carrils bici i per això proposa que s'implementi la proposta de carrils bici que fa anys ha desenvolupat l'entitat Mou-te en Bici. La formació gironina aprofitarà el procés participatiu que hi ha en marxa sobre el nou Pla de Mobilitat Urbana de Girona per insistir-hi.

Jordi Navarro i Ferran Burch, portaveus de la CUP i IPS respectivament asseguren que "cal modificar l'actual model de mobilitat basat en el vehicle privat i apostar per pacificar el trànsit, reduir la contaminació i mirar cap a Europa per avançar cap a models més moderns i eficients a l'hora de moure's per l'àrea urbana". En aquest sentit consideren que l'impuls de l'ús de la bicicleta i la creació d'itineraris per a vianants o la potenciació del transport públic són peces indispensables per avançar en aquest camí de modernització de la mobilitat.