La Fira de les 40 Hores de Ripoll perd 6.000 visitants respecte l'any passat

El mal temps ha afectat les activitats programades

El mal temps i la pluja d'aquest cap de setmana ha deslluït la Fira de les 40 Hores de Ripoll, una de les poques mostres multisectorials de les comarques gironines.

Enguany, la xifra de visitants ha arribat als 21.000, 6.000 menys que l'edició passada. Tot i això, l'organització està "satisfeta" amb els resultats obtinguts ja que s'han pogut visitar 175 expositors, s'ha consolidat el 'Tastatast' i el nou espai anomenat' Del Ripollès al Món' creat arran de la capitalitat de la cultura catalana ha tingut una molt bona acollida. La majoria dels visitants han estat provinents de la comarca del Ripollès i Osona, seguits de la Garrotxa i el Gironès.

Tot i l'augment de 160 a 175 expositors, el mal temps i la pluja que ha caigut durant aquest cap de setmana a la comarca del Ripollès han deslluït la fira de les 40 Hores. L'any passat la mostra va rebre 27.000 visitants però enguany la xifra només ha arribat als 21.000. No obstant això, des del consistori de Ripoll s'han mostrat molt "satisfets" amb els resultats obtinguts i les bones valoracions i opinions que han rebut dels ciutadans. L'alcalde, Jordi Munell, ha explicat que les dues novetats d'enguany -l'espai 'Del Ripollès al Món' i la zona dedicada a joves empresaris de la comarca- han tingut una bona acollida. Aquests dos espais s'han creat especialment aquest any en el marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana que tenia com un dels eixos vertebradors la industrialització.

"Hem aconseguit mostrar la internacionalització de les nostres empreses i que els visitants veiessin els nostres productes", ha explicat el batlle. En principi, la mostra té previst potenciar aquests dos últims espais durant les properes edicions. "De cara a l'any vinent mantindrem la multisectorialitat i volem que els joves i les empreses tinguin un aparador en aquests moments de crisi", ha assenyalat. La mostra compta amb diverses zones dedicats a la gastronomia, botigues, empreses d'automoció o fins i tot vehicles històrics. A més, aquest any també s'ha consolidat l'espai 'Tastatast' amb diferents ofertes gastronòmiques dels restaurants i bars del Ripollès.