Els multimilionaris de Xina, Bielorrússia o Kazakhstan, nous objectius turístics

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona també vol centrar-se en les poblacions amb TAV

Amb un pressupost de 4,7 MEUR (milions d'euros) per al 2013, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha dissenyat un pla estratègic per promocionar-se com a destinació turística a diversos països. Entre els nou objectius hi ha la Xina. Aprofitant la participació en una fira de Xangai, el Patronat vol donar a conèixer l'oferta de luxe que hi ha a la demarcació.

"És un país amb uns 25 milions de multimilionaris que tenen molta necessitat de sortir", ha explicat Ramos que creu que els hotels de luxe, la gastronomia, el golf, els casinos i la proximitat amb Barcelona poden ser essencials per posicionar la demarcació a la Xina. Segons Ramos, la feina que comencin a sembrar ara podrà ser molt profitosa quan finalment hi hagi una connexió Xina-Barcelona. "Quan això arribi, hem d'estar ben posicionats", ha afirmat.

A banda del gegant asiàtic, un altre país estratègic per al futur del sector turístic és Europa de l'Est i Rússia. El patronat preveu promocionar la demarcació a Ucraïna però també fer un recorregut per ciutats de la federació russa com Moscou, Vladimir, Sant Petersburg, Kazan, Samara, Rostov, Krasnodasr o Pyatgorsk.

A més, també volen fer d'abanderats turístics a Minsk (Bielorússia) i Almaty (Kazakhstan). Segons ha detallat Ramos, són dos països "on encara ningú hi ha fet res" i "verges" com a mercat emissor de turistes. Tot i això, creuen que hi ha suficient poder adquisitiu com per atraure visitants com a les comarques gironines. "Quan va arribar el primer rus a Platja d'Aro ningú pensava que seria un mercat important, i ho és", ha afirmat Ramos.

Un altre nínxol de mercat que volen explorar és el del turisme jueu. Ho faran sobretot a Miami, on hi ha presència important de comunitat jueva. La intenció és donar a conèixer el patrimoni jueu que hi ha a poblacions com Girona, Besalú o Castelló d'Empúries.

França, essencial

El Patronat de Turisme té clar que el país emissor de turistes essencial per a la demarcació és França. Per això, no deixaran de banda les campanyes en aquest país i, per exemple, ja estan preparant una acció promocional al Pompidou, coincidint amb l'exposició retrospectiva de Salvador Dalí. Les accions no seran només a la capital, el patronat vol aprofitar l'arribada de l'alta velocitat per posar especial èmfasi en les ciutats que tenen enllaç via TAV, com són Narbona o Marsella.

A més, no deixaran de buscar un nínxol de mercat a països europeus com Alemanya, Regne Unit o Irlanda.

L'estratègia turística relacionada amb el TAV també preveu fer algun tipus de campanya de promoció a Saragossa. El mercat espanyol més essencial per al Patronat i on volen ser presents amb més força és el País Basc. "És bàsic per a nosaltres", ha afirmat Ramos.

Guies de qualitat

Entre els objectius per al 2013, també hi ha elaborar guies de qualitat de la demarcació. "Sorprenentment", segons Ramos, encara no hi ha una guia de platges de la Costa Brava i tampoc hi ha cap guia de viatge específica sobre el litoral gironí. Per això, la intenció és trobar una gran firma de guies de viatges que n'elabori una sobre la Costa Brava.