Ocupacions del 90% als hotels i més de 18.000 menús servits al #Girona10

Els organitzadors demanen la implicació dels comerciants perquè mantinguin obertes les botigues durant tot el cap de setmana

La segona edició del #Girona10 s'ha tancat amb bones xifres d'ocupació. Inicialment, els hotelers adherits a la campanya van oferir 1.588 places a 10 euros (els establiments ofereixen entre un 50%-60% llits a aquest preu promocional) però a causa de la gran demanda s'ha acabat augmentant fins a les 1.800. En aquesta segona edició, els organitzadors han optat per fer un sorteig a l'hora de repartir les habitacions, al qual s'hi van apuntar més de 28.500 persones.

A banda de les places a preus promocionals, un miler de persones han pernoctat als hotels gironins, pagant les habitacions a preus estàndards. Per això, els establiments que participaven a la campanya han tingut ocupacions mitjanes del 90%.

Pel que fa als menús, inicialment els 58 restaurants que participaven del #Girona10 calculaven servir-ne 15.000. Com que hi ha hagut tantes reserves, molts establiments han doblat torns i fins i tot han fet menús es divendres a la nit i la xifra ha arribat als 18.000.

El president de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, ha destacat que han superat els problemes que hi va haver en la primera edició per optar a una habitació (en aquella ocasió es va fer a través del portal de reserves booking, que es va col·lapsar) i ha assegurat que amb el sorteig no s'ha registrat cap incidència i que, per tant, aplicaran aquest sistema en properes edicions.

L'efecte TAV

El president de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, ha explicat que han notat l'efecte de l'arribada de l'alta velocitat en aquesta segona edició perquè han tingut visitants pernoctant que venien de Madrid, Lleida, Tarragona i Saragossa. A tall d'exemple de la repercussió que té fora de Catalunya aquest esdeveniment, Nicolazzi ha dit que entre els inscrits al sorteig hi havia 200 persones de les illes Canàries.

Un altre indicador de la repercussió també són les 95.000 visites al web de la campanya o que s'han fet un miler de piulades a través de Twitter amb un impacte de més d'un milió d'impressions i una audiència de 300.000 persones.

El comerç, l'assignatura pendent

El president de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, ha reconegut que l'assignatura pendent de la campanya és aconseguir la implicació dels comerciants. En aquesta edició, només una vintena de comerços del centre han aixecat la persiana durant tot el cap de setmana i, segons Nicolazzi, han fet més calaix que un cap de setmana qualsevol. Per això, el president dels hotelers anima els comerços a participar de la campanya perquè assegura que són els que en poden sortir més beneficiats.

"Hi ha milers de persones que volten pel centre i que tenen estones lliures per entrar a les botigues", ha manifestat. Nicolazzi ha explicat que alguns botiguers són reticents a obrir perquè asseguren que ja estan en període de rebaixes i que no tenen marge per fer descomptes especials. El president del gremi els ha recordat que no estan obligats a oferir cap producte estrella sinó que només amb el fet d'obrir ja se sumen a la campanya.

L'altra cara de la moneda és el Mercat del Lleó, on s'ha passat de les 13 a les 20 parades obertes i on es van servir fins a 1.500 tastos de menjar que la gent podia demanar que els cuinessin a l'exterior. També es van servir fins a 500 gintònics.

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha qualificat la campanya d"èxit incontestable" tant de portes endins com per a la promoció exterior de la ciutat. Puigdemont ha assegurat que la cita anirà millorant any rere any però que ja es pot donar per consolidada. "Hem superat amb nota el repte de fer una segona edició després de l'èxit de la primera, crec que el Girona10 ja té identitat pròpia", ha manifestat.

L'alcalde considera que aquesta campanya ha de servir per reforçar la marca Girona i atraure visitants durant altres èpoques de l'any. En aquest sentit, ha avançat que dijous signaran un conveni amb Renfe per tal de promocionar conjuntament la ciutat per a esdeveniments com el Girona, temps de flors.